Backlinki są ważnym narzędziem zwiększania poczytności, rozwoju strony internetowej oraz bazy potencjalnych klientów. Są one znakiem popularnych treści, jednak niektóre rodzaje treści zdobywają je łatwiej niż inne. 

Artykuł, który często generuje backlinki, może być potężną siłą, jeśli chodzi o SEO oraz zwiększenie liczby czytelników. Mówiąc prościej, backlink to link przychodzący z innej strony internetowej do twojej. Kiedy ludzie dzielą się linkami do twoich stron internetowych lub umieszczają je na swoich stronach, nie tylko zwiększają liczbę potencjalnych odwiedzających, ale również wysyłają sygnał do wyszukiwarek, że twoja strona jest warta obejrzenia, co pomaga jej w uzyskaniu wyższej pozycji w rankingach.

Jeśli chodzi o generowanie backlinków, przekonująca i angażująca treść zazwyczaj załatwia sprawę. Jednakże rodzaj treści, która została napisana, może mieć również duży wpływ; niektóre rodzaje treści przyciągają więcej backlinków niż inne. Poniższe typy są doskonałymi przykładami treści, które mogą zacząć generować backlinki dla użytkownika.

 

1. LISTA PUNKTÓW

Jednym z takich formatów jest klasyczny post z listą. Proste w strukturze i łatwe do strawienia dla czytelnika, posty listy zdobyć jedne z najbardziej spójne i kolosalny ruch na stronie internetowej z każdego innego formatu postu. Przemawiają one do potencjalnego czytelnika, ponieważ tytuł bardzo często podsumowuje każdy punkt w artykule, na przykład "10 sposobów na to, jak sok z selera może poprawić Twoje zdrowie" lub "57 ćwiczeń, które możesz wykonać w domu". Ta cecha pozwala czytelnikowi wiedzieć, co dokładnie znajdzie i może wzbudzić ciekawość. Inną atrakcyjną cechą list postów jest to, że są one łatwe do szybkiego skanowania, umożliwiając czytelnikowi wybrać informacje, które są po i zostawić resztę za sobą.

 

2. PORADNIKI

Przewodniki są świetnym formatem dla odbiorców, którzy chcą spojrzeć na temat nieco głębiej niż tylko poprzez listy. Ideą przewodnika jest stworzenie naprawdę dogłębnego i poszerzającego wiedzę dzieła pisanego, które ląduje gdzieś w okolicach kilkudziesięciu tysięcy słów. W przeciwieństwie do krótszego artykułu, który może obejmować tylko jedną podstawę tematu, celem przewodnika jest objęcie każdego aspektu i szczegółu tematu, aby dać czytelnikowi pełny przegląd, tak bardzo, że nie będą musieli szukać informacji gdzie indziej, ponieważ wszystko, co mogą znaleźć jest już tutaj.

Mimo że zebranie ich razem wymaga wiele pracy, po opublikowaniu mają one potencjał przyciągnięcia ogromnej ilości ruchu, a ponieważ są one tak długie i dogłębne, istnieje wiele możliwości generowania za ich pomocą backlinków.

 

3. INFOGRAFIE

Infografiki są jednymi z najbardziej wirusowych typów postów w arsenale blogerów i nie jest trudno zrozumieć dlaczego. Podobnie jak listy, mogą one zawierać dużą ilość informacji skondensowanych w łatwo przyswajalnym formacie. Jednak infografiki wyróżniają się jeszcze bardziej, zwłaszcza te z gładkim, wypolerowanym i kolorowym designem obfitującym w wykresy, diagramy i inne formy widocznych danych i statystyk, które można szybko zrozumieć. Te przyciągające wzrok kreacje mogą rozprzestrzeniać się jak ogień dzięki ich łatwej do zrozumienia naturze, służąc tym samym jako idealny punkt zapalny do generowania backlinków do innych obszarów witryny.

 


Rodzaj pisanej treści może mieć również duży wpływ; niektóre rodzaje treści generują więcej backlinków niż inne.


 

4. WSPÓŁPRACUJ Z INFLUENCERAMI

Poprzez współpracę z innymi gigantami w swojej dziedzinie, możesz zwiększyć swój własny ruch, robiąc innym witrynom przysługę poprzez zwiększenie ich ruchu. Na przykład, jeśli miałeś stworzyć artykuł zawierający historię o tym, jak konkurent znalazł sukces w Internecie i strategii, których używali, z linkiem do ich strony, tworzysz kawałek, który dostanie sporo uwagi i w tym samym czasie będzie zwiększenie ruchu witryny przeciwnika. Jednakże, może to działać na swoją korzyść również, jeśli twój przeciwnik zdecyduje się na funkcję tego kawałka jako backlink. Poszukiwanie ofert i transakcji z innymi w tej dziedzinie poprzez generowanie linków zwrotnych do siebie nawzajem pomoże poszczególnym stronom internetowym, jak również niszy jako całości, odnieść sukces i rozwijać się.

 

5. PIONIER W SWOJEJ NISZY

Poprzez bycie kreatywnym i ciągłe dążenie do nowych rodzajów treści i sposobów ich formatowania, nie tylko zwiększasz sukces swojej strony i jej udziały, ale również wpływasz na wszystkich innych członków Twojej branży. Innowacyjność z kolei spowoduje reakcję łańcuchową pomysłów, które ostatecznie zainspirują innych do tworzenia nowych pomysłów, a tym samym poprawią ogólną jakość niszy. Dodatkowo, nowe atrakcyjne pomysły przyciągną więcej ruchu na Twoją stronę, sprawią, że Twoja nisza będzie się bardziej wyróżniać i pozwolą na niesamowite możliwości linkowania zwrotnego.