Jesteś pasjonatem swojego biznesu i wiesz wszystko w ins i outs swojego produktu i usługi. Ale świat marketingu nadal ewoluuje w fenomenalnym tempie, a czasami można poczuć się jak pływanie przez trele, jeśli chodzi o wiedzę, jak najlepiej sprzedać się do potencjalnych klientów. Znamy ten ból - byliśmy tam!
Ponieważ zależy nam na Twoim lokalnym sukcesie tak samo jak Tobie (jesteśmy Twoim fanem nr 1!) - ruszyliśmy na czele, aby dowiedzieć się, co ludzie w Twojej okolicy uwielbiają (i czego nie znoszą), kiedy są reklamowani, wraz z kilkoma dość zaskakującymi trendami dotyczącymi generacji i płci.
Kiedy mówimy o marketingu lokalnym, mamy na myśli wszystkie działania marketingowe, które wykonujesz, aby podnieść świadomość i sprzedaż - takie jak reklama w lokalnej gazecie, krople ulotek w lokalnych grupach mumii i reklamy na Facebooku.
Marketing lokalny jest jednym z największych fundamentów, jeśli chodzi o uzyskanie swojej nazwy tam - 30% wyszukiwań w Google zaczyna się, ponieważ wyszukiwacz chce znaleźć lokalną firmę. A klienci wybierają zakupy bardziej lokalne dzięki programom takim jak Small Business Saturday, masz wiele zaangażowanych osób wokół siebie - to po prostu wyjść tam i krzyczeć o tym, co robisz!
Zapytaliśmy ponad 1000 brytyjskich konsumentów, co naprawdę myślą o Twoich lokalnych działaniach marketingowych i oto co mieli do powiedzenia:
Możemy nie być w stanie zgodzić się w sprawie Brexitu, ale jedną rzeczą, co do której wszyscy możemy się zgodzić, jest to, jakie rodzaje marketingu kochamy, a jakich naprawdę nie.
Jako naród, nasze ogólne ulubione sposoby bycia wprowadzanym na rynek przez firmy to media społecznościowe i darmowe próbki. Zimne rozmowy i sprzedaż od drzwi do drzwi zostały jednogłośnie przegłosowane jako najgorsze metody.Oto trochę więcej o każdej strategii marketingowej, abyś mógł odpowiednio dostosować swój plan.
Spójrzmy prawdzie w oczy, media społecznościowe są dość uzależniające. Od przewijania konta na Instagramie chłopaka swojej najlepszej przyjaciółki do oglądania nowego festiwalu ginu, który rozpoczyna się w twoim lokalnym mieście - media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki się socjalizujemy, a także sposób, w jaki się sprzedajemy. Z Wielką Brytanią spędzającą średnio ponad 2 godziny dziennie na mediach społecznościowych, a Facebook twierdził, że zyski wyniosły 16,91 miliarda dolarów w IV kwartale 2018 roku - jest to zdecydowanie przestrzeń, w której musisz być.
Shopify (2018) twierdzą, że darmowe próbki mogą zwiększyć sprzedaż o 2000%. Z twierdzeniami takimi jak to, nic dziwnego, że połowa naszych respondentów twierdziła, że blagowanie freebie sprawi, że zainteresują się lokalnym biznesem.
1 na 10 respondentów uznało skromny gratis jako najbardziej pamiętny element lokalnego marketingu, z którym się zetknęli. Wśród wyróżnień znalazły się między innymi losowania nagród, pizza, testy, ciasto, balony i jajka!
Ale bądź ostrożny - nie chcesz oddać owoców swojej pracy za darmo. Oto najlepsza wskazówka, jeśli jest to coś, co myślisz o wpleceniu w swoje plany na 2019 rok:
Według HubSpot (2019), tylko 1% zimnych połączeń przekształca się w spotkanie lub sprzedaż - nie jest więc zaskoczeniem, dlaczego whopping 43% naszych respondentów nazwał to jako ich # 1 pet hate w marketingu lokalnym.
Ale dlaczego ta odwieczna taktyka marketingowa ma taką złą nazwę? Nasi respondenci nazwali zimne dzwonienie jako natrętne lub postrzegane jako oszustwo, a ostatecznie zyskało złą sławę dzięki oszustom i fałszywym firmom dzwoniącym na temat "Twojego wypadku samochodowego" i "roszczeń PPI".
Nie oznacza to, że dzwonienie do potencjalnych klientów jest złą praktyką, po prostu musisz być bardziej skuteczny z tym, jak to robisz. Tak więc, jeśli szukasz możliwości prowadzenia biznesu przez telefon, bądź szczery, przyjazny i przygotowany na zimne tony ze strony odbiorcy na początku rozmowy.
Zła wiadomość dla sprzedawców od drzwi do drzwi, jest to druga największa nienawiść, jeśli chodzi o marketing lokalny. Podobnie jak w przypadku cold calling, stwierdziliśmy, że respondenci czuli, że spontaniczne wizyty są natrętne, zakłócające, nachalne i czuli się nieswojo, mając obcego człowieka pod swoimi drzwiami. Ale z nazwami takimi jak Avon i znany i kochany "peg-man" dla północnych czytelników staje się przeszłością, czy urośliśmy do nienawiści wizyt sprzedażowych?
Nie do końca.
Pokochaliśmy naszą prywatność i przestrzeń osobistą. Z brytyjskim społeczeństwem, które potrzebuje średnio 3ft 8in przestrzeni osobistej między nimi a nieznajomym, aby czuć się komfortowo, nie jest niespodzianką, że ktoś pojawiający się w twoich drzwiach 1ft dalej jest zawsze witany z obroną.
Jak więc z tym walczyć? Wizyty handlowe są zawsze bardziej skuteczne, jeśli są organizowane z wyprzedzeniem. A jeśli nie jest to możliwe - dlaczego nie zacząć od wysłania gratisu, który może posłużyć jako początek rozmowy? Albo przesyłka bezpośrednia, która zaintryguje potencjalnego klienta Twoimi towarami lub usługami?
Grając nieco bliżej domu, zapytaliśmy hrabstwa, co jest najlepsze i najgorsze w marketingu lokalnym. Ogólna zasada jest taka, że krajowy trend uwielbienia mediów społecznościowych i darmowych próbek oraz nienawiść do zimnych telefonów i wizyt handlowych odbiły się echem w całym kraju. Co jest najbardziej zaskakujące są niuanse między powiatami:
Można powiedzieć, że "wiek to tylko liczba" - ale nasze badanie wykazało, że pokolenia zachowują się inaczej w stosunku do różnych kanałów marketingowych, gdy przychodzi do dokonywania zakupów.
Na pytanie "jaka taktyka najprawdopodobniej skłoni Cię do zakupu produktu danej firmy?" - istnieje sterta różnic, na które powinieneś być przygotowany podczas marketingu do konkretnych demografii wiekowych.
Nasze wyniki sugerują, że mężczyźni i kobiety dzielą tę samą górę i dół w lokalnych preferencjach marketingowych, a prawdziwe różnice leżą w preferencjach poszczególnych kanałów:
W jakie narzędzia marketingu poligraficznego powinieneś zainwestować, aby dotrzeć do lokalnej grupy docelowej? Aby pomóc Ci w tym, ujawniliśmy najbardziej popularne narzędzia druku w poszczególnych regionach!
Nasze wyniki pokazują, że istnieje wiele sposobów na stworzenie ekscytujących lokalnych działań marketingowych, które przyciągną klientów. Nasze główne wnioski to zainwestowanie w znalezienie platformy mediów społecznościowych, która działa dla Ciebie i rozważenie darmowych próbek. Należy jednak zachować ostrożność przy stosowaniu taktyk sprzedażowych, które mogą wydawać się natrętne, jak na przykład cold calling i nieplanowane wizyty - jeśli zostaną źle wykonane, mogą mieć szkodliwy wpływ na to, jak klienci Cię postrzegają.
Znasz swój biznes bardziej niż ktokolwiek inny; to, co działa dla Twojej firmy, może nie działać dla innej. Spróbuj różnych technik i zachować pchanie tych działań marketingowych, które dostarczają wyników, które są po.