Kiedyś SEO i content marketing były dwiema odrębnymi rzeczami. Teraz obie mają wspólne transze i aspekty i nakładają się na siebie tak bardzo, że jedna jest równie ważna jak druga.
Dobrze spreparowany kawałek, czy blog lub tekst, nie tylko zapewnia wciągającą i pouczającą lekturę, ale umieszcza odpowiednie słowa kluczowe i układy fraz w całej pracy. Techniki te będą uzyskać kawałek wymienione dobrze, gdy organicznie rozpatrywane przez wyszukiwarki z ich flot botów i crawlerów.
Minęły czasy, kiedy 500 słów było owinięte wokół garści słów kluczowych wyłącznie dla SEO i gdzie kawałek niekoniecznie musi mieć dużo sensu. Aby przekazać więcej szczegółów, pisało się osobny artykuł, a każdy z nich był powiązany z innym.
Współczesny dostawca treści musi łączyć potrzeby SEO bez rażących i niedocenianych powtórzeń słów kluczowych z przejrzystością dobrze napisanego i angażującego kawałka marketingowego. Razem tworzą one część optymalizacji treści witryny.
Marketing, w przeciwieństwie do sprzedaży lub reklamy, ma mniej wspólnego z nakłanianiem klientów do płacenia za produkt, niż z tworzeniem popytu na ten produkt i zaspokajaniem potrzeb klientów w zabawny i porywający sposób.
Reklama i sprzedaż to sztuczki stosowane w celu zapewnienia wymiany towarów lub usług za pieniądze. W marketingu chodzi o nawiązanie z klientem kontaktu na temat wartości.
Istnieją trzy aspekty SEO: techniczny, off-page i on-page. Dostawcy treści muszą zajmować się jedynie aspektami technicznymi i on-page.
Techniczne SEO dotyczy tego, jak dobrze pająki wyszukiwarek mogą przeszukiwać stronę i indeksować jej zawartość. Te informacje są brane pod uwagę niezależnie od samej treści. 90% technicznego SEO odbywa się za kulisami, w ramach zarządzania stroną.
Pozostałe 10% jest wykonywane przez dostawców treści jako taktyczne słowa kluczowe i frazy kluczowe, które wpływają na sposób, w jaki boty oceniają dany fragment. Taktyczne rozmieszczenie może obejmować nagłówki, podtytuły i gęstość słów kluczowych.
On-page SEO jest przede wszystkim związane z treścią i tym, jak dobrze jest ona zoptymalizowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych, a jednocześnie angażuje i zapewnia dobre doświadczenia użytkownika. Algorytmy Google potrafią teraz odróżnić dobrą treść od słabej. Artykuły, które są obciążone słowami kluczowymi, są niżej oceniane niż kreatywne artykuły z dobrze rozmieszczonymi słowami kluczowymi.
W tym miejscu sprawy przybierają kolor indygo. Czy to jest niebieski? Czy to fiolet? Czy jest to wzajemnie wzmacniająca się kombinacja obu naraz?
Content marketing i aspekt on-page SEO można uznać za to samo. Jest to wizytówka kultury firmy. Więc zamiast produkować mylący żargon tutaj, po prostu przeczytaj ponownie powyższy akapit dotyczący aspektu on-page SEO.
Duża część optymalizacji treści odbywa się za kulisami, w świecie jedynek i zer, statystyk analitycznych wyszukiwarek i lejka mediów społecznościowych. Jako dostawca treści, możesz wyrzucić te przerażające rzeczy z głowy. Nadal chodzi o kreatywność, ale kreatywność z twistem.
Dobra treść jest angażująca i dobrze się ją czyta. Niektóre boty są bliskie przejścia testu Turinga, więc pisanie dla człowieka jest najważniejsze. Pisanie do czytelników w konwersacyjnym tonie jest również preferowane, tak jak rozmowa z przyjacielem na temat wspólnych zainteresowań.
Boty skanują teksty podobnie do ludzi i potrafią odróżnić oryginalną, zachęcającą treść od źle skonstruowanych pojazdów słów kluczowych. Nie chcesz przecież brzmieć jak HAL 9000. Kreatywne i oryginalne teksty lub blogi z jasnymi nagłówkami i strategicznie rozmieszczonymi słowami kluczowymi są wyżej w rankingu niż nijakie teksty, w których słowa kluczowe są powtarzane.
Ignorowanie czynnika "osoby" produktu końcowego może przynieść wiele kliknięć, ale ludzie często nie zostają i nie czytają. To samo dotyczy botów i pająków. Jeśli klient znajdzie odpowiedzi na swoje problemy w atrakcyjny sposób, pozostanie na stronie i będzie ją dalej eksplorował.
Słowa kluczowe mogą stanowić solidną podstawę, na której można zbudować wartościowe, kreatywne treści. Pisanie czysto kreatywnych treści i wstawianie słów kluczowych na końcu może czasami powodować nieładne rezultaty. Odpowiednie słowa i frazy kluczowe są mocną bazą, na której można budować i powinny stanowić co najmniej 1% głównej treści.
Idealnym rozwiązaniem jest umieszczanie słów kluczowych w tytułach i podtytułach. Jeśli to możliwe, umieść słowo kluczowe na początku nagłówka; boty czytają tylko pierwsze jedno lub dwa słowa. Na przykład, "SEO & CONTENT MARKETING - MASTERING THE ART" jest preferowany od "MASTERING THE ART OF SEO AND CONTENT MARKETING".
Tagi powinny zaczynać się od najmocniejszego słowa, po którym następuje drugie, trzecie itd. w porządku malejącym od lewej do prawej, kończąc na nazwie firmy. Używaj ampersandów i rozdzielaj je rurkami, a nie przecinkami, myślnikami czy ukośnikami.
SEO & Content Marketing | Jak to zrobić | Poradnik dla pisarzy | "Nazwa firmy" będzie w rankingu lepsza niż "Nazwa firmy" pokazuje, jak pisać dobrze dla SEO i Content Marketingu
Podobnie meta opisy - muszą być mocno sformułowane, ale zachęcające zdaniami. Pamiętaj, że rozmawiasz na czacie z przyjacielem. Przyjazne zdanie zaowocuje od 10 do 15% wyższym współczynnikiem klikalności (CTR) niż ciąg słów kluczowych.