Media społecznościowe nigdy nie były tak ważne podczas marketingu firmy, więc ważne jest, że jesteś w akcji. Z odrobiną know-how można naprawdę wykorzystać świat online i uzyskać trochę darmowej reklamy dla Twojej firmy też. Wybór, które platformy są odpowiednie dla Ciebie i Twojej firmy może być trudne, więc mamy umieścić razem poręczny przewodnik, aby pomóc Ci zważyć plusy i minusy każdego i kick-start swoje pomysły na sukces mediów społecznościowych!

Dlaczego powinieneś używać Social Media Marketing dla swojej firmy?

Teraz bardziej niż kiedykolwiek, firmy znajdują sukces z marketingu w mediach społecznościowych. Z 3,8 mln użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie w 2020 roku, oznacza to, że masz dostęp do ogromnej cyfrowej publiczności. A dzięki różnym platformom przemawiającym do różnych ludzi i spersonalizowanym reklamom, dość łatwo jest segmentować odbiorców i zawężać potencjalnych klientów.

W następnej części tego bloga, będziemy patrzeć na różne rodzaje platform mediów społecznościowych, które są dostępne dla Ciebie, najlepsze trendy dla firm korzystających z mediów społecznościowych i dowiedzieć się, która platforma najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Która platforma mediów społecznościowych należy Rynek moja firma na?

Aby uczynić to trochę bardziej zabawne, stworzyliśmy tę infografikę pokazującą główne platformy mediów społecznościowych, oraz zalety i wady każdej z nich. Ale nie mogliśmy zmieścić wszystko w, więc po więcej informacji, przewijanie dalej!

Jak mogę wykorzystać Facebooka do marketingu?

Jako największa sieć społecznościowa, Facebook jest potencjalną potęgą dla Twoich promocji, i jest idealny dla firm, które chcą odwołać się do ogółu społeczeństwa, jak B2C firm.

Jeśli chcesz kierować bardziej precyzyjne grupy ludzi, masz również szczęście, Facebook pozwala kierować reklamy do użytkowników przy użyciu naprawdę konkretnych informacji o nich, ponieważ prawdopodobnie już powiedział Facebook wszystko o ich pracy, lokalizacji i zainteresowaniach już.

Jednak, aby naprawdę zrobić Facebook pracy dla Twojej firmy, są szanse, że trzeba będzie za to zapłacić. Zwłaszcza po ostatnich aktualizacjach algorytmu, organiczne posty Facebook z firm nie mają tendencję do zrobienia tak dobrze. Istnieje również TON konkurencji z innych marek.

Facebook Messenger

Jedna ogromna korzyść, która nie oddziela Facebook od reszty jest jego wbudowany w funkcji Messenger. Jeśli jesteś aktywny na swoim kanale, to zapewnia kolejny sposób dla klientów, aby skontaktować się z opiniami i pytaniami, co oznacza, że nie tylko jest Facebook wielki dla napędzania ruchu i sprzedaży, ale może również korzystać z doświadczenia klienta.

Jak korzystać z Twittera w swojej firmie?

Dla momentów wartych uwagi, nie ma lepszej platformy niż Twitter. Świetny sposób na bezpośrednią komunikację i budowanie kontaktu z klientami, Twitter pozwala na zamieszczanie regularnych aktualizacji i budowanie więzi, które mogą prowadzić do lojalności i sprzedaży.

Jeśli coś jest trendy, to jest na Twitterze. Co oznacza, że jest to świetna platforma dla marketingu reaktywnego. Jednak, ponieważ każdy jest delegowanie krótkie urywki i ogłoszenia cały czas, to może być łatwe do postów, aby zgubić się w hałasie.

Pod względem marek, które używają Twitter dobrze, mają tendencję do być komediowe lub szokujące (ale nie w negatywny sposób), jak KFC i Denny's, którzy są zarówno notorycznie za ich zabawne tweety.

Jesteś ograniczony do tego, ile można napisać w tweecie, ale krótsze, bardziej zwięzłe tweety mają tendencję do bycia najbardziej udane te i tak. Spróbuj tweetować swój następny przyciągający uwagę tytuł bloga zamiast streszczenia bloga, aby zobaczyć kliknięcia toczące się w.

Ponownie, ta platforma jest świetna dla klientów B2C, ponieważ wiele z ogółu społeczeństwa korzysta z tej platformy. Jednakże, możesz również zaimponować klientom biznesowym, nadając swoje ogłoszenia i funkcje prasowe.

Jak używać Instagrama, aby zwiększyć zaangażowanie

Instagram jest jedną z największych platform social media i skupia się głównie na wizualizacjach. Tworzenie pięknej siatki to jedna część, jednak funkcja opowieści jest tym, gdzie naprawdę dzieje się wielkie zaangażowanie. Możesz nie tylko udostępniać posty swoich klientów i sprawić, że poczują się częścią większej społeczności, ale możesz również użyć wielu różnych narzędzi, aby wzbudzić prawdziwe zaangażowanie - od ankiet po pytania quizowe!

Prowadzenie relacji na żywo na Instagramie może również przynieść korzyści; możesz na żywo odpowiadać na pytania klientów, otrzymają oni powiadomienie zachęcające do oglądania, a Ty możesz dać prawdziwy, ludzki wgląd w swoją firmę i jej pracowników.

Jak angażować klientów na Pintereście?

48% użytkowników Pinteresta używa go do robienia zakupów (eMarketer) - a przy ponad 320 milionach użytkowników to bardzo dużo kupujących, którym możesz przedstawić swoją markę. Jako platforma w dużej mierze wizualna, Pinterest jest używany do zapisywania zakupów, przepisów i instrukcji majsterkowania, a także do śledzenia najnowszych trendów w modzie, artykułach gospodarstwa domowego, fryzurach i urodzie. Tak więc, jeśli masz wizualnie estetyczną markę, musisz zapuścić korzenie na Pintereście.

W przeciwieństwie do Twittera, piny mogą pozostać aktualne przez długi czas, o ile ludzie będą je "przypinać" lub dodawać do swoich tablic.


Jak używać LinkedIn do kontaktu z klientami

Jeśli prowadzisz biznes B2B, musisz być na LinkedIn - to właśnie tam będą Twoi klienci biznesowi! LinkedIn jest w zasadzie jednym wielkim wydarzeniem networkingowym, online, przez cały czas. Najpopularniejsze posty to studia przypadków biznesowych, w których pozycjonujesz swoją markę jako autorytet lub lidera branży.

Jest to również fantastyczna przestrzeń dla następnej dużej rekrutacji, ponieważ wielu młodych profesjonalistów używa LinkedIn do polowania na pracę. Dodatkowo, profil każdej osoby jest w zasadzie cyfrową wersją jej CV, więc możesz węszyć, a nawet polować na najlepszych kandydatów na stanowiska, na które się wybierasz.

Jak tworzyć pomocne treści na YouTube

Jeśli chcesz wiedzieć, jak coś zrobić, są szanse, że istnieje film na YouTube dla niego. Od zaprojektowania banera na stronę internetową po wyhaftowanie poduszki na urodziny babci - jeśli chcesz się nauczyć, jak to zrobić, to właśnie na tę platformę się udajesz. Podobnie jak LinkedIn, YouTube stawia Cię w roli eksperta w swojej dziedzinie - ale zamiast wykorzystywać go do nawiązywania kontaktów, powinieneś tworzyć przydatne treści typu "how-to", które pomogą klientom osiągnąć postępy w realizacji projektów związanych z Twoją firmą.

Na przykład często korzystamy z YouTube, aby pomóc naszym klientom w konfiguracji i projektowaniu druku, dlatego też mamy filmy instruktażowe na temat korzystania z naszego darmowego narzędzia do projektowania lub ustawiania płótna projektowego ze spadami w Photoshopie. Umieszczenie tego w formacie wideo ułatwia ludziom przyswojenie i śledzenie, więc jest to bardzo pomocne dla Twoich klientów i może nawet ułatwić im zakup.

Czy mogę używać Reddita do marketingu mojej firmy?

Tak. I z 430 milionami wizyt miesięcznie, prawdopodobnie powinieneś! Nie jest to jedna z tradycyjnych platform marketingowych mediów społecznościowych, ale z pewnością jedna z największych - i z ciągle rosnącą, bardzo aktywną społecznością online, jak ta, jest to zdecydowanie obszar do zbadania dla Twojej firmy. Zwłaszcza, że jest to wschodząca i rozwijająca się, niewykorzystana platforma.

Jednakże, jako platforma pełna niszowych społeczności, Reddit jest również jedną z najtrudniejszych do zdobycia, ponieważ użytkownicy mogą się bronić, jeśli marki zaczną naciskać na zbyt komercyjną agendę. Tak jak wtedy, gdy EA napisała komentarz broniący ich gry, który stał się najczęściej odrzucanym komentarzem w historii Reddita. Ale to nie znaczy, że nie jest to możliwe.

Najłatwiejszym i prawdopodobnie najbardziej widocznym sposobem na rozpoczęcie marketingu na Reddicie jest forum 'Subreddit' r/AMA, co oznacza Ask Me Anything, gdzie mówisz coś ciekawego o sobie, po czym następuje akronim AMA. Na przykład, jeśli chcielibyśmy przedstawić naszych założycieli, moglibyśmy powiedzieć: "Założyłem największą drukarnię online w Wielkiej Brytanii z moim najlepszym przyjacielem, AMA". Następnie Redditors (użytkownicy Reddita) będą zadawać pytania, a my postaramy się na nie odpowiedzieć!

Podobnie jak na innych platformach, możesz sponsorować posty i możesz przeszukiwać różne grupy, aby dowiedzieć się, czym ludzie są zainteresowani.

Więc, na jakiej platformie social media zamierzasz założyć konto w następnej kolejności? Upewnij się, aby dać nam śledzić na Facebooku, Twitterze lub Instagramie i zachować w pętli z małych wiadomości biznesowych i porady.