Tworzenie broszury od podstaw może być dość ciężkim zadaniem, dlatego ważne jest, abyś posiadał całą wiedzę, która pozwoli Ci rozpocząć pracę. Od decyzji, jakich zdjęć użyć, po pisanie treści dla odpowiednich odbiorców - oto nasze najważniejsze wskazówki, dzięki którym stworzenie kolejnej broszury marketingowej będzie dziecinnie proste.

Poznaj cel

Być może wiesz, że chcesz stworzyć broszurę i zapakować ją pełną przydatnych informacji o swojej marce i oferowanych produktach, ale pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, zanim wskoczysz do niej z głową, jest dokładne określenie celu broszury. Zastanów się, co chcesz osiągnąć. Jeśli celem jest podkreślenie nowej gamy produktów, będziesz potrzebował wielu obrazów. Z drugiej strony, jeśli jest to część wprowadzenia do firmy, możesz chcieć zawrzeć w niej historię i oś czasu dotychczasowej działalności. Jasno określ cel handlowy broszury i już możesz zaczynać.

Miej na uwadze czytelnika

Zawsze pamiętaj o swojej publiczności, ponieważ to ona powinna dyktować styl i ton Twojej broszury, a także ilość szczegółów, które musisz uwzględnić. Jeśli treść jest skierowana do kogoś, kto jest naprawdę zaznajomiony z Twoją branżą, możesz zachować ją dość zwięzłą, ale jeśli musisz wprowadzić na rynek kompletnego nowicjusza, być może będziesz musiał zawrzeć dużo więcej szczegółów i pominąć techniczny żargon. Książeczki dobrze nadają się do szczegółowego opisu, ale pamiętaj, aby projekt nie był zbyt ciężki. Większość ludzi skanuje tekst w ciągu kilku sekund, więc upewnij się, że jest on ułożony wystarczająco przejrzyście, z dużą ilością miejsca, tak aby czytelnik mógł znaleźć dokładnie ten samorodek informacji, którego szukał.

Naszkicuj to

Zanim przejdziesz od razu do pełnego trybu projektowania, najpierw naszkicuj go. Pozwoli Ci to zorientować się w projekcie i pomoże zdecydować, co gdzie chcesz umieścić. Jeśli uda Ci się najpierw wykonać kopię, to świetnie! Na tej podstawie możesz oprzeć swój projekt. Mając szorstki projekt na papierze pomoże Ci zobaczyć, gdzie pewne obrazy są i jakie dodatkowe obrazy są potrzebne do zakończenia projektu off, aby pokazać, że marka spanking nowy produkt w pełni!

Wybierz paletę kolorów

Wygląd i styl Twojej broszury musi być spójny w całym projekcie, więc upewnij się, że masz ustaloną paletę kolorów i wybór czcionki, aby połączyć wszystko razem. Dzięki temu, nawet jeśli układ stron w broszurze będzie się zmieniał, to i tak będzie ona wyglądała znajomo i będzie natychmiast rozpoznawalna jako część Twojej marki.

Dopasuj tekst do projektu

Jeśli projekt jest kolorowy i zabawny, wprowadź trochę tego klimatu również do swojego tekstu. Nie chcesz mieć innowacyjnego projektu, a następnie zbyt formalnego stylu treści i na odwrót. Chodzi o spójność i równowagę, abyś wyglądał tak, jak chcesz. Mówiąc o dopasowaniu, nie zmuszaj zbyt dużo tekstu w maleńkiej przestrzeni, jeśli projekt, który masz na myśli nie pozwala na mnóstwo tekstu, spróbuj go skondensować w dół. W końcu nie chcesz przytłoczyć czytelnika!

Pomyśl o przepływie

Kiedy jesteś w trakcie projektowania broszury, czy to firmowej broszury informacyjnej, czy szczegółowego katalogu produktów, pomyśl o tym, jak przepływają informacje. Oko naturalnie przesuwa się od lewej do prawej strony, a uwaga jest skupiona na obrazach i jasnych nagłówkach. Poprowadź czytelnika przez broszurę i zwróć uwagę na obszary, na których chcesz się skupić, takie jak szczegółowe obrazy produktów i tytuły. Zawsze warto przeprowadzić badania, więc weź do ręki kilka różnych broszur i zauważ, na co zwracasz uwagę podczas ich przeglądania.

Wybierz swój magazyn

Kiedy już udoskonalisz swój projekt i chcesz rozpocząć drukowanie broszur, wybierz materiał, który odzwierciedla Twoją firmę i styl projektu broszury, który wybrałeś. Jeśli chcesz nadać broszurze przyziemny, retro charakter, wybierz papier niepowlekany. Jeśli natomiast zależy Ci na luksusie, dlaczego nie zdecydować się na broszury wykonane z papieru jedwabnego z aksamitną, laminowaną okładką? Materiał, który wybierzesz, może być wisienką na torcie, o którą Twoje arcydzieło zabiega.

Czy masz jakieś najlepsze wskazówki dotyczące rzeczy do zrobienia lub rozważenia przy tworzeniu broszury?