Jeśli zdecydowałeś, że życie producenta treści online jest dla Ciebie, to witaj na pokładzie! Tworzenie treści to jedno, zarabianie na niej to zupełnie inna sprawa. Poniżej przedstawiamy 8 najlepszych wskazówek, jak zamienić treści w zysk.

Być może zauważyłeś, ale w Internecie jest całkiem sporo treści. Może myślisz o tym, aby dodać do niego coś więcej. Jeśli masz świetny pomysł, to nie jest trudne, aby dostać go tam. Ale to może być trudne, aby go zobaczyć, a jeszcze trudniej włączyć ten ruch do zimnej, twardej gotówki.

Rodzaj treści, które tworzysz będzie w dużym stopniu określać, jak iść o zarabianie pieniędzy z niego. Cokolwiek robisz, musisz mieć oko na zwrot z inwestycji (ROI). Zasadniczo, jeśli coś kosztuje więcej niż zarabia, to nie jest tego warte - chyba, że robi to wspaniałe rzeczy dla Twojej marki.

Niektóre metody mogą być przeszkodą w zależności od tego, co masz do zaoferowania. Jedna rzecz, o której należy pamiętać to: ludzie są bystrzy i prawdopodobnie jest tam ktoś inny, kto oferuje te same rzeczy co Ty. Więc traktuj swoją publiczność dobrze!

Bez dalszej zwłoki, oto nasze 8 najlepszych wskazówek, które pomogą Ci zarabiać na Twoich treściach.

 

1. TWÓRZ NIESAMOWITE TREŚCI

To może wydawać się zbędne, ale jest to najbardziej istotny element układanki, jeśli chodzi o monetyzacji treści online. To nie jest dobry rzucając mnóstwo pieniędzy na coś i coraz dziesiątki tysięcy odwiedzających, tylko dla nich, aby zniknąć, nigdy nie wrócić.

Dlatego Twoim głównym celem musi być tworzenie treści angażujących, użytecznych i przyjemnych. Będziesz chciał tworzyć zarówno wiecznie zielone, jak i nie-zielone treści. Zaletą wiecznie zielonych treści jest to, że będą one nadal przyciągać ludzi z powrotem do Ciebie, a Ty będziesz mógł je promować w przyszłości. Stara treść to nie martwa treść!

Treści nie-zielone są świetne, ponieważ możesz je produkować i łatwo jest tworzyć angażujące, aktualne treści, aby utrzymać zaangażowanie ludzi. Jednak jej wartość może być bardzo krótkotrwała i wkrótce może się okazać, że nie zwraca się na nią uwagi. Ale taka jest natura tej gry.

 

OPTYMALIZACJA POD KĄTEM URZĄDZEŃ STACJONARNYCH I MOBILNYCH

Musisz się również upewnić, że Twoje treści są zoptymalizowane pod kątem konsumpcji. Może wyglądać niesamowicie, gdy tworzysz ją na swoim laptopie, ale czy nadal wygląda tak dobrze na urządzeniach mobilnych? Wiele osób, jeśli nie większość, będzie przeglądać Twoje treści na urządzeniach mobilnych, więc muszą być one przyjazne dla urządzeń mobilnych, w przeciwnym razie szybko się poddadzą. Co więcej, Google bardzo poważnie traktuje optymalizację mobilną przy tworzeniu rankingu SEO, więc zrób to dobrze!

A to staje się trudne, ponieważ musisz tworzyć te zoptymalizowane treści bardzo regularnie. Jednak odwiedzający nie będą się tu zatrzymywać, jeśli będą musieli przebrnąć przez 90% bzdur, aby znaleźć to, co dobre. Musisz więc tworzyć dobre treści, w dobrym tempie. Nie jest to łatwe zadanie.

To powiedziawszy, nie wszystko, co tworzysz musi być najlepszym postem w historii, ale musi mieć treść. Aby spieniężyć swoje treści, będziesz musiał myśleć w kategoriach ROI też. Ile wydajesz na tworzenie swoich niesamowitych treści w porównaniu z zyskiem, jaki przynoszą one w zamian? Ostatecznie, jeśli Twoje treści nie generują zysków, coś musi się zmienić.

Niemniej jednak, świetne treści są podstawą każdej strategii monetyzacji treści.

 

2. WYBIERZ SWOJE KANAŁY

Czas i pieniądze są ograniczone, a żaden z nich nie jest warty marnowania. Jak większość z nas uczono w szkole: jakość ponad ilość. To samo można odnieść do decyzji, które kanały wybrać, aby popchnąć swoje treści na. Jeden lub dwa kanały, które konsekwentnie dostarczają treści najwyższej jakości do lojalnej i zaangażowanej publiczności, wygenerują znacznie większe zyski niż osiem kanałów, które się zacinają i nie mają zbyt wielu zwolenników.

Jeśli więc masz już wiele kanałów, licz się z samym sobą. Zidentyfikuj te, które przynoszą Ci najwięcej pieniędzy/zaangażowania i skup się na nich. Bądź odważny i wyrzuć resztę. Zawężając kanały, z których korzystasz, przekonasz się, że masz o wiele więcej czasu na tworzenie dla nich przyzwoitych treści i promowanie ich z kolei. Nie rozpraszaj się za bardzo!

Ogólnie rzecz biorąc, około 1-3 kanałów jest prawdopodobnie optymalne, chyba że masz do dyspozycji cały zespół. Ale zakładamy, że to tylko ty, laptop i napięty budżet. Jeśli tak jest, nie możesz sobie pozwolić na zmarnowanie ani grosza - ani minuty!

 

3. PROMUJ

Kolejna oczywistość, ale tak istotna, że trzeba o niej wspomnieć. Krótki tworzenia treści, które jest tak niesamowite, tak całkowicie przełomowe, że inni będą odkrywać i dzielić się nim w Twoim imieniu, niestety będziesz musiał szlifować na promocji. To może być żmudne w czasach, ale jeśli zrobione dobrze, to się opłaci.

Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, i będziemy obejmować kilka najprostszych, najbardziej skutecznych z nich tutaj.

 

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Ponownie, zakładając, że jesteś dość mała skala i na budżet, social media jest twoim przyjacielem, jeśli chodzi o promocję. Po tym wszystkim, to jest za darmo. Nie tylko jest za darmo, ale prawie każdy go używa. Oznacza to, że masz wolny dostęp do całego rynku, właśnie tam. Wykorzystaj to! Promocja w mediach społecznościowych polega na zaangażowaniu i nagradzaniu. To jest, gdzie pierwszy punkt przychodzi w; trzeba niesamowite treści do promowania!

Korzystaj z konkursów, angażuj się w dyskusje i udostępniaj świetne treści innych osób. Pokaż się i zaangażuj swoją publiczność. I nie ma powodu, dla którego nie mógłbyś używać swoich starych, wiecznie zielonych treści w sposób ciągły. Nie przestawaj ich publikować, ponieważ (miejmy nadzieję) zawsze zdobędziesz nowych zwolenników, którzy jeszcze ich nie widzieli.

 

WPISY GOŚCINNE

Innym świetnym sposobem na promocję jest post gościnny lub goszczenie postu gościnnego. Znajdź kogoś innego, kto ma swoich zwolenników w tej samej niszy co Ty i zapytaj, czy możesz opublikować jakieś treści na ich kanałach. Podobnie, zaoferuj, że będziesz gościć niektóre z nich na swoim. Afiliacja z innym popularnym producentem treści jest świetnym sposobem na zdobycie większego grona zwolenników i zdobycie szacunku.

Generuje to wzrost organiczny, a także zdobywa backlinki! Nie tylko napędza to ruch, ale im więcej ich masz, tym wyżej Google cię sklasyfikuje, ponieważ założy, że jesteś renomowany. Więc pokaż się tam.

 

REKLAMA

Możesz również zapłacić za powierzchnię reklamową. Nie jest to konieczne, a jeśli masz ograniczony budżet, skup się na darmowych opcjach dostępnych dla Ciebie. Jednakże, jeśli masz trochę gotówki do splash i chcesz, aby podnieść swoje kliknięcia, rozważyć płacenie za niektóre miejsca reklamowego gdzieś. Bądź ostrożny o tym, jak to zrobić, choć, jak nie chcesz, aby zmarnować pieniądze. Rozważ reklamę na kanałach, na których już piszesz. Ponadto, zacząć małe i zobaczyć, co ruch to przyciąga w - i czy ten ruch rzeczywiście angażuje.

 

4. WYMYŚL SPOSÓB NA GENEROWANIE SPRZEDAŻY

Kiedy ludzie zaczynają, to jest często pomijane. To może czasami wydawać się, że po prostu coraz ruchu i angażowanie się z publicznością może generować ogromne ilości pieniędzy. Zazwyczaj jest to dalekie od prawdy.

Wyjątkiem są influencerzy lub ci, którzy polują na sponsorów. W tym przypadku, Twoim głównym zmartwieniem powinno być budowanie i utrzymywanie swojej publiczności. Wtedy ludzie będą przychodzić do Ciebie.

Zakładając jednak, że nie jest to Twoim celem, będziesz potrzebował innego sposobu(ów) na zarabianie na swoim ruchu.

Ponadto, podwójna rada: Ludzie kochają środowisko, a środowisko jest warte ratowania. Tak więc, jeśli możesz trwale generować pieniądze, możesz, po pierwsze, krzyczeć o tym i zarabiać więcej pieniędzy, a po drugie, ratować świat.

Potrzebujesz więc sposobu, aby przekształcić swoje treści w zysk. To, co wybierzesz, będzie zależało od rodzaju treści, które tworzysz, i od tego, jak chcesz zaangażować swoich odbiorców. Oto kilka opcji.

 

SPRZEDAJ PRODUKT

To jest proste i skuteczne. Użyj swoich treści, aby przyciągnąć ludzi w kierunku produktu, czy to markowego towaru, książki, czy czegoś innego.

 

SUBSKRYPCJE

Jeśli tworzysz niszowe treści, których ludzie wyraźnie potrzebują, rozważ stworzenie miesięcznej (lub jednorazowej) subskrypcji, aby dać ludziom dostęp do nich. Może to dotyczyć wszystkich Twoich treści, lub możesz na przykład zaoferować treści premium dla płacących członków.

 

PROWADŹ KURSY ONLINE

Jeśli jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie i masz coś do zaoferowania ludziom, dlaczego nie zaprojektować ustrukturyzowanego kursu (być może samouczka wideo), do którego klienci mogliby mieć dostęp za opłatą.

 

MARKETING AFILIACYJNY

Niektórzy ludzie przypisują marketingowi afiliacyjnemu złą sławę, czasami nie bez powodu. Zanim rozważysz umieszczenie reklamy na swojej stronie, zastanów się, czy nie będzie ona denerwować moich odbiorców? Jeśli publikujesz starannie przemyślane, znaczące treści, to być może reklamy nie mają u Ciebie miejsca. Jeśli jednak publikujesz recenzje, to śmiało!

Oczywiście, marketing afiliacyjny może być dużo bardziej subtelny niż oczywista reklama, ale ostatecznie ludzie i tak mogą to wychwycić. Wystarczy upewnić się, aby nie być zbyt agresywny z reklamy, jak to jest prawdopodobne, aby włączyć ludzi off.

 

LISTY MAILINGOWE

To tylko kolejna droga do sprzedaży produktów lub linków. I trzeba być z tym ostrożnym. Listy mailingowe to bardzo skuteczny sposób, aby zamienić followersów w klientów, ale musisz ich dobrze traktować.

Buduj relacje, dziel się z nimi treściami za darmo, a kiedy prosisz ich o kupno czegoś, rób to w przyjazny sposób. Lepiej jest uzyskać większy obrót z kilku maili sprzedażowych, niż prawie żadnego z ciągłych. Bądź powściągliwy i buduj zaufanie.

 


Rodzaj treści, które tworzysz, w dużym stopniu determinuje sposób, w jaki idziesz do zarabiania na nich pieniędzy.


 

5. DONACJE

Dla niektórych twórców może to być najbardziej realna opcja generowania dochodu. Jeśli jesteś kreatywnym pisarzem, artystą lub muzykiem, być może nie chcesz ustawiać paywalla; być może nie chcesz reklam na swojej stronie. Ludzie próbujący czytać historie lub obcować ze sztuką prawie na pewno natychmiast opuszczą stronę, jeśli ich doświadczenia zostaną przerwane lub zakłócone - lub jeśli poczują się w jakiś sposób oszukani.

Tak więc, darowizny, poprzez Patreon, są świetną opcją dla wielu. W większości modeli, zwykle oferuje się coś ekstra w zamian za darowiznę - ludzie lubią czuć się nagradzani. Ale nie ma potrzeby, aby iść tą drogą. Bardzo możliwe jest utworzenie własnego systemu płatności za darowizny na swojej stronie internetowej lub kanale mediów społecznościowych, pomijając stronę trzecią, i nie oferując niczego dodatkowego w zamian. Jeśli Twoje treści są wystarczająco dobre, ludzie będą wpłacać datki tylko po to, aby je kontynuować i nie będą potrzebować niczego dodatkowego.

 

6. SPRZEDAJ SWOJĄ STRONĘ

To jest dla w dół linii. Jeśli witryna generuje dużo ruchu lub jest uważane za opłacalne w inny sposób, może być w stanie sprzedać go za dużo gotówki. Jest to również znane jako "flipping".

To nie stanie się z dnia na dzień, a większość z tych innych strategii muszą być zatrudnieni wcześniej, aby dostać się do tego etapu. Tylko dobrze wyglądające po stronie internetowej z zaangażowanych fanbase i dobrej listy e-mail będzie sprzedawać za dużo. Jednakże, jeśli tak się stanie, mogą one pójść na 20-50 razy ich miesięczny dochód.

 

7. WŁÓŻ CZAPKĘ KSIĘGOWEGO

Jest to bardzo ważne, aby mieć oko na liczby, aby upewnić się, że zysk, który robisz jest, po pierwsze off, rzeczywiście zysk, a po drugie, wystarczająco wysoki, aby być warte.

Może okaże się, że generujesz 2000 dolarów miesięcznie i wydaje się to świetne. Ale potem, przy bliższej inspekcji, okazuje się, że spędzasz 60 godzin i 300 dolarów tygodniowo, aby to się stało. Nagle, twój zysk 800 dolarów może nie wydawać się wystarczająco dużo.

Oczywiście, rzeczy wymagają czasu, aby zbudować, i wszystkie firmy muszą ssać go na początku. Nie oczekuj więc, że z dnia na dzień staniesz się bogaty. Ale warto mieć oko na wzrost, wydatki i zysk, aby upewnić się, że wszystko się sumuje i rośnie w sposób, w jaki chcesz.

Jeśli Twoje zaangażowanie rośnie wykładniczo, ale zysk pozostaje uparcie na stałym poziomie, co jest nie tak? Dlaczego ci czytelnicy nie zamieniają się w klientów? Użycie kilku prostych narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, jest dobrym sposobem na sprawdzenie, skąd pochodzi ruch na stronie i co robi, gdy już się pojawi.

Jest to delikatna równowaga pomiędzy dawaniem ludziom wystarczająco dużo, że będą przychodzić do Ciebie i angażować się, ale zatrzymując wystarczająco dużo, że będą płacić. Ostatecznie, co masz do zaoferowania będzie dyktować dokładną równowagę, że to zajmie.

 

8. BĄDŹ ORYGINALNY

Ten jeden jest trochę punkt bonusowy, jak nie każdy może to zrobić. Jeśli możesz stworzyć coś naprawdę oryginalnego, choć, czy to produkt, pomysł, lub marki, znajdziesz to znacznie łatwiejsze do generowania dobrych dochodów z treści. Wyciągniesz się również z wyścigu szczurów SEO.

Jeśli potrafisz tworzyć rzeczy, których nikt inny nie robi, o wiele łatwiej będzie Ci utrzymać głowę nad stale rosnącą falą treści online. Opłaca się być oryginalnym.

 

MONETYZACJA TREŚCI: CO DALEJ?

Niezależnie od tego, co powiedzą Ci niektóre artykuły, monetyzacja treści nie jest tak prosta, jak po prostu wykonanie 8 prostych kroków. Musisz wziąć pod uwagę wszystkie powyższe elementy, a potem jeszcze kilka!

Zarabianie pieniędzy online wymaga takiego samego wkładu, jak wszystko inne, co jest wartościowe w życiu, czy to doskonalenie się w sporcie, czy dążenie do szczęścia: wysiłku i troski. Jeśli masz nadzieję, że kilka pół przemyślane posty na blogu i niektóre linki reklamowe mają zamiar dostać się bogaty, może być w na pewne rozczarowanie. Ale jeśli szlifować, i upewnić się, że jesteś rzeczywiście robi to, co robisz dobrze, to jest pieniądze do zrobienia - i dużo go.