W ostatnich latach gospodarka Niemiec rozwijała się stabilnie dzięki wysokim dochodom wewnętrznym i stałej konsumpcji w Internecie, wynikającej z rekordowo niskiego poziomu bezrobocia. Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dla których warto udostępnić swoją stronę internetową w języku niemieckim - poszerzając grono odbiorców i zapewniając wygodę większej grupie konsumentów.

W dzisiejszym nasyconym globalnym rynku, może być trudno stronom internetowym wyróżnić się z morza alternatywnych opcji. Nieskończona skala Internetu zapewnia dużą konkurencję w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), dlatego tak ważne dla firm z UE stało się udostępnienie swoich stron internetowych w języku niemieckim.

Po prostu konsumenci pozytywnie reagują na treści napisane w ich ojczystym języku. Chociaż istnieją narzędzia tłumaczeniowe dostępne online, które pomagają niemieckojęzycznym użytkownikom rozszyfrować teksty, są one zazwyczaj nieefektywne i nigdy nie są tak przekonujące jak tłumaczenia wykonane przez rodowitych niemieckich tłumaczy.

 

1. WYSOKA SPRZEDAŻ ONLINE

Strony internetowe dostępne w języku niemieckim rzucają szerszą sieć i zdobywają równie zachęcające grono potencjalnych konsumentów. W 2014 roku Niemcy zajęły drugie miejsce po Wielkiej Brytanii pod względem sprzedaży online w Europie, odpowiadając za prawie ⅕ całkowitej sprzedaży na całym kontynencie. Ponadto, transakcje cyfrowe były przeprowadzane w oszałamiającym procencie - nawet wyższym niż w Stanach Zjednoczonych, wynoszącym 61%.

Biorąc pod uwagę fakt, że niemieccy konsumenci w znacznym stopniu inwestują w krajowy handel detaliczny, strony internetowe dostępne w języku niemieckim mają wyjątkową przewagę nad tymi, które nie posiadają takiej opcji. Im bardziej przystępny dla tubylców jest biznes online, tym więcej czasu spędzą oni na stronie, potencjalnie obniżając współczynnik odrzuceń. Niemieccy konsumenci są skłonni angażować się w e-handel, kiedy mogą w pełni zrozumieć zarówno produkt, jak i firmę, dzięki zwięzłej i dobrze przetłumaczonej treści.

 

2. NAJWIĘKSZA GOSPODARKA W EUROPIE

Z imponującym postępem w przemyśle, Niemcy są w czołówce rozwoju gospodarczego, eksportując więcej towarów niż jakikolwiek inny pobliski kraj. Branże takie jak technologia, nieruchomości i inżynieria przeżywają renesans, dzięki czemu firmy mogą zatrudniać więcej pracowników.

Niemcy mogą się również pochwalić licznymi targami w wielu miastach, w tym w stolicy. Nawiązanie partnerstwa online z niemieckimi firmami i konsumentami daje stronom internetowym krytyczny wpływ, stwarzając większe możliwości synergii.

 


Jako jedni z najbardziej aktywnych konsumentów w Europie, niemieccy odbiorcy są ważną grupą demograficzną dla firm, które powinny brać pod uwagę przy konstruowaniu kampanii marketingowej.


 

3. MNIEJSZA KONKURENCYJNOŚĆ SEO

 

Optymalizacja wyszukiwarek jest problemem, z którym muszą się zmierzyć wszystkie strony internetowe. Rzeczywiście, sukces lub porażka firmy online jest częściowo zależne od tego, czy pojawia się na pierwszej stronie masywnych wyszukiwarek, takich jak Google. Te firmy, które nie mają moc przyklejania na pierwszej stronie często nie udaje się utrzymać ich głowę nad wodą finansowo.

Ponieważ angielski jest jednym z głównych języków konkurujących o wysokie pozycje w wyszukiwarkach, strony internetowe dostępne w języku niemieckim są mniej wymagające pod względem SEO - o wiele łatwiej jest zająć wysoką pozycję w niemieckiej wersji Google niż w angielskiej. Mając większe szanse na wylądowanie na szczycie strony, firmy internetowe mogą naprawdę zaistnieć, poszerzając swoje horyzonty dzięki tłumaczeniom na język niemiecki. Co więcej, mniej Niemców korzysta z mediów społecznościowych - platformy, która została przejęta przez wiele sklepów internetowych jako sposób na reklamę. Dzięki temu SEO może stać się podstawą Twojej platformy marketingowej online.

 

4. NISKIE BEZROBOCIE

Od grudnia 2016 roku Niemcy utrzymywały rekordowo niskie bezrobocie w pobliżu 6% i są nastawione na kontynuowanie tej passy przynajmniej do końca 2017 roku. Niemcy doświadczyły stałego okresu wzrostu finansowego, który otworzył drzwi dla kwalifikujących się pracowników, aby znaleźć pracę, która płaci godne utrzymanie. To z kolei tworzy przepływ w sektorze online, ponieważ konsumenci mają więcej środków do dyspozycji, aby dokonać zakupów. Nieuniknione jest, że rodzimi użytkownicy języka obcego zwrócą się w kierunku stron internetowych, które są dla nich łatwo dostępne i zainwestują w nie środki finansowe.

Frank-Juergen Weise, prezes niemieckiej Agencji Pracy, wyjaśnił niedawno dziennikarzom, że "konsumpcja krajowa jest silna", co jego zdaniem świadczy o silnym rynku. Z zachęcającymi prognozami dla stale niskiego bezrobocia i zwiększonego zapału do konsumpcji online, jest to sprytny ruch dla nierodzimych stron internetowych, aby zaspokoić niemieckich klientów.

 

5. NIEMCY MAJĄ SZANSĘ NA DALSZY WZROST

Najlepiej ujął to dyrektor Instytutu Gospodarki Niemieckiej (IW) Michael Hüther, który porównał konsekwentny wzrost gospodarczy Niemiec do "tankowca". Mimo niepewnej przyszłości w UE i na rynkach światowych Niemcy konsekwentnie udowadniają, że są energiczne i odporne.

Podczas gdy inne narody zaliczają spadki, Niemcy z wiarą w siebie prą do przodu. Ponieważ coraz więcej stron internetowych rozumie korzyści płynące z tłumaczeń na język niemiecki, nie ma lepszego momentu niż teraźniejszość, aby włączyć ten język do swojego biznesu online.