Wraz z rosnącą z roku na rok liczbą restauracji, coraz ważniejsze staje się wymyślanie zabawnych i kreatywnych pomysłów na promocję restauracji. Zebraliśmy nasze najlepsze pomysły na marketing restauracyjny, aby pomóc Ci wyprzedzić grę, zwiększyć sprzedaż i poprawić lojalność klientów.

  1. Promuj swoją restaurację w mediach społecznościowych

    Jednym z naszych ulubionych sposobów na promocję restauracji są media społecznościowe. Ta rosnąca platforma marketingowa pozwala na dotarcie do miliardów ludzi. A co najlepsze? To jest całkowicie bezpłatne!

    Dla restauracji polecamy media społecznościowe oparte na obrazach, takie jak Instagram. Kluczem do tego jest utrzymanie obrazów wyglądających profesjonalnie. Ten obraz pizzy z Cecconi's jest zrobiony w jasnym otoczeniu, a jedzenie wygląda na wypolerowane i pyszne.

    (Źródło: Cecconi's)


    Aby zachować profesjonalne zdjęcia, możesz zainwestować w dobry aparat, ale wiele nowoczesnych smartfonów ma doskonałe aparaty, które działają równie dobrze. Znajdź jasne miejsce w swojej restauracji (które nie jest bezpośrednio wystawione na słońce) i rób zdjęcia w ciągu dnia, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

  2. Zorganizuj konkurs z nagrodami

    Im bardziej wciągająca zawartość online, tym bardziej udana będzie ta reklama restauracji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Hosting giveaway to kolejna fantastyczna metoda ekscytujących klientów za pomocą tej platformy. I nie ma nic bardziej angażującego niż rozdawanie gratisów!

    Jeśli prowadzisz marketing dla małej, lokalnej restauracji, najlepsze giveaways są kupony rabatowe lub kupony na darmowy posiłek, napoje itp. Możesz bezpośrednio wysłać zwycięzcy wiadomość z kodem kuponu lub dostarczyć go wydrukowanego na wizytówce lub pocztówce, aby uzyskać specjalne wykończenie.

    Naszym ulubionym przykładem tego jest konkurs Starbucksa "White Cup Contest" w 2014 roku. Zachęcali klientów do zamieszczania swoich bazgrołów na ich przeważnie białych filiżankach do kawy, a zwycięzca miał mieć swój projekt wydrukowany na limitowanej wersji. Użyli hashtagu #WhiteCupContest i wygenerowali prawie 4 000 wpisów w ciągu trzech tygodni.


    Większe restauracje z bardziej rozpoznawalną marką i rosnącą bazą fanów mogą skorzystać z marketingu za pomocą promocyjnego merch. Niestandardowy druk na koszulkach, spersonalizowane kubki i zabawne torby na torebki z logo to wszystko świetne opcje.

  3. Repost User-Generated Content

    Innym sposobem wykorzystania mediów społecznościowych do marketingu Twojej firmy jest zamieszczanie prac klientów. Podobnie jak w przypadku własnych zdjęć, pamiętaj, aby wybrać te, które są wysokiej jakości i sprawiają, że Twoje jedzenie wygląda niesamowicie.

    To nie tylko dowód na to, że inni ludzie kochają Twoje jedzenie, ale również świetna zachęta dla innych, aby również podzielili się swoimi zdjęciami - będą chcieli być przedstawieni na Twoim kanale!

    Przykładem restauracji, która wykorzystuje ten pomysł marketingowy jest wietnamska restauracja street food, Pho. Oto ich Instagram zawierający mnóstwo treści generowanych przez użytkowników, które pomogą Ci się zainspirować.

    Pamiętaj, aby oznaczyć swoich klientów w poście, gdy opublikujesz go na swoim koncie!

  4. Użyj Restaurant Email Marketing

    Solidny e-mailowy marketing restauracji może być fantastycznym sposobem na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie klientów, którzy chcą zjeść z tobą.

    Wiesz już, że ludzie, którzy zapisali się na Twoje e-maile marketingowe, kochają Twoje jedzenie - dlaczego inaczej mieliby się zapisać? Więc wiesz, że jesteś skierowany do idealnej grupy docelowej.

    Wykorzystaj swoje e-maile marketingowe do wysyłania spersonalizowanych promocji, aktualizacji menu i innych zabawnych treści, które Twoi odbiorcy pokochają. Na przykład możesz wysyłać przepisy na odtworzenie niektórych swoich potraw, biuletyny informacyjne i używać ich jako kolejnego sposobu promowania swoich giveaways.

  5. Ulepszaj swój program lojalnościowy

    Jednym z kluczowych narzędzi marketingowych dla restauracji są karty nagród i programy lojalnościowe. Lojalni klienci są kluczem do sukcesu każdej firmy, ale jest to szczególnie prawdziwe w przypadku małych restauracji.

    Niestandardowe drukowane karty lojalnościowe mogą pomóc Ci stworzyć własny profesjonalny program lojalnościowy bez naruszania budżetu. Możesz je stemplować lub pisać na nich za każdym razem, gdy klient je przyniesie. Oferty, które działają dobrze dla tych kart obejmują:

    - Zbierz 9 znaczków, aby otrzymać 10 posiłek gratis
    - Otrzymaj £10 zniżki, gdy zjesz 5 razy, £15 zniżki, gdy zjesz 10 razy
    - Darmowe napoje za 6 pieczątek

    Dowiedz się więcej o naszych najlepszych strategiach utrzymania klienta tutaj.













  6. Zaproś blogerów kulinarnych do swojej restauracji

    Blogerzy kulinarni to wielka nowość - kiedy Twoi klienci szukają w sieci Twojej restauracji, prawdopodobnie natkną się na tego typu recenzje. Są one ogólnie postrzegane jako bardziej godne zaufania niż tradycyjny marketing, który pochodzi bezpośrednio z Twojej firmy, więc klienci prawdopodobnie uwierzą im na słowo. Jest to cyfrowa wersja "word of mouth"!

    Wykonaj wyszukiwanie online blogerów kulinarnych, którzy są lokalni w stosunku do Ciebie i skontaktuj się z nimi. Możesz zaoferować im darmowy posiłek w zamian za dobrą recenzję. Alternatywnie, możesz zorganizować wydarzenie VIP specjalnie dla blogerów i promować to na mediach społecznościowych i stronie internetowej, prosząc ludzi o zapisanie się.

  7. Zbuduj aplikację mobilną

    Większe restauracje, które powiększają swoją bazę fanów, mogłyby bardzo skorzystać z aplikacji mobilnej. To świetna opcja dla klientów, którzy mogą przeglądać twoje menu, rezerwować stolik i być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami - wszystko w jednym miejscu.

    Jedną z naszych ulubionych aplikacji restauracyjnych jest Nando's. Liczą punkty nagrody w "chilli" i pozwalają śledzić to, jak również znaleźć najbliższą restaurację i zarezerwować stolik.

    (Źródło: Know Your Mobile)


    Płacenie za aplikację, która ma być zbudowana, nie zawsze jest finansowo opłacalną opcją dla mniejszych firm restauracyjnych. Możesz jednak współpracować z usługami zamawiania jedzenia na wynos, takimi jak Just Eat, Deliveroo i Uber Eats, aby dać klientom możliwość zamawiania przez aplikację.

  8. Wprowadź usługę dostawy

    Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży w Twojej restauracji jest wprowadzenie usługi dostawy. To sprawia, że jest ona bardziej wygodna, co jest czymś, co współcześni konsumenci bardzo cenią.

    Istnieją plusy i minusy korzystania z aplikacji innych osób, takich jak Just eat - dostaną pewien procent od sprzedaży. Jeśli więc wolisz mieć większą kontrolę nad tą usługą, zalecamy zrobienie tego we własnym zakresie i posiadanie dedykowanego pracownika, który przejmie dostawę.

    Szukasz czegoś bardziej przyjaznego dla budżetu? Możesz również zaoferować usługę na wynos zamiast dostawy. Pozwól klientom przyjść i odebrać jedzenie - uruchomienie takiej dodatkowej usługi nic Cię nie kosztuje, a może pomóc Ci wyróżnić się na tle lokalnej konkurencji.

  9. Stwórz pyszny projekt menu

    Stworzenie pysznego menu dla twojego biznesu hotelarskiego jest kluczowe dla pokazania klientom, co masz do zaoferowania. Strategiczny układ może nawet sprawić, że klienci wydadzą więcej, niż zamierzali (frytki z nadzieniem a zwykłe to chyba nie jest wybór, prawda?).

    Używanie głodnych kolorów (takich jak czerwony, pomarańczowy, żółty i niektóre odcienie brązu), wyróżnianie specjalnych pozycji w menu i stosowanie czystych, czytelnych czcionek to proste sposoby na zwiększenie atrakcyjności Twojego menu. Sprawdź nasze najlepsze wskazówki dotyczące projektowania menu tutaj.

    Projektowanie nie jest Twoją mocną stroną? Mamy mnóstwo darmowych szablonów menu, które możesz dostosować do swoich potrzeb. Oto jedna z naszych najpopularniejszych opcji - kliknij na obrazek, aby rozpocząć projektowanie już teraz!


  10. Korzystaj z Google My Business

    Google Moja Firma to darmowe narzędzie online, które pomaga firmom zarządzać tym, jak ich informacje pojawiają się, gdy ludzie szukają ich w Google, w tym w Mapach Google. Poza tym, że pomaga to Twojej restauracji wyglądać bardziej renomowanie, możesz dać klientom dostęp do godzin otwarcia, strony internetowej i adresu ulicy, aby jeszcze łatwiej było Cię znaleźć!

    Tutaj zakładasz konto w Google i możesz zarządzać nim online lub przez aplikację.

  11. Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu restauracji

    Utrzymanie restauracji przed rynkiem sprowadza się do zdolności właściciela restauracji do zauważenia trendu i dostosowania się do niego. Więc, jaki jest największy trend marketingu restauracyjnego na 2019 rok? My stawiamy na Krafta.

    Papier kraft to trend, który nieprędko przeminie. Ten brązowy, rustykalny papier daje poczucie rzemiosła, domowej roboty z profesjonalnym wykończeniem. Jest to idealny wybór dla restauracji i nadaje się do wielu różnych materiałów drukowanych, takich jak wizytówki i ulotki.

    (Źródło: projektant menu restauracji)


    Kolejną ogromną troską klientów jest środowisko naturalne. Jeśli Twoja marka jest z tym zgodna i promuje się jako przyjazna środowisku, drukowanie menu i wizytówek nie musi być Twoją porażką. Materiał w 100% z recyklingu jest tak samo gruby i wysokiej jakości jak standardowy, ale jest niepowlekany - co oznacza, że można go poddać recyklingowi po zakończeniu pracy!

  12. Załóż bloga

    Blogowanie nie jest tylko dla krytyków, których znasz! Świetnym sposobem na zwiększenie obecności Twojej firmy w sieci i SEO (search engine optimization) jest stworzenie bloga, który pozycjonuje Cię jako eksperta w danej dziedzinie. Wykorzystaj tę platformę do dzielenia się nowościami, przepisami, konkursami i zabawnymi historiami.

    Nie musisz stale zamieszczać postów, aby odnieść sukces - wystarczy, że będziesz miał jakieś wiadomości, którymi chcesz się podzielić. Zalecamy raz w tygodniu, lub co kilka tygodni.

    Jednym z naszych ulubionych blogów restauracyjnych jest blog informacyjny Pizza Express. Tutaj zamieszczane są wszystkie zmiany w ich menu, konkursy i ogólne wiadomości. Posty zamieszczane są średnio dwa razy w miesiącu, a każda treść jest istotna dla ich docelowych odbiorców.

  13. Zaplanuj marketing wokół wydarzeń sezonowych

    Są pewne okresy w roku, kiedy ludzie zawsze jedzą na mieście - Dzień Matki i Ojca, Boże Narodzenie i Walentynki, aby wymienić tylko kilka. Chociaż Twoja restauracja naturalnie odnotuje wzrost sprzedaży w tych okresach, marketing specjalnych menu i ofert, które zbiegają się z tymi świętami, da Ci dodatkowy impuls.

    Stwórz kalendarz marketingowy, aby zaplanować swoje duże promocje na cały rok. W ten sposób będziesz mógł zamówić druk na czas i zawsze będziesz przygotowany.

  14. Organizuj Happy Hour

    Ideą marketingową happy hour jest to, że zachęcasz klientów do przyjścia do restauracji w czasie, kiedy w innym przypadku byłoby cicho. Możesz zaoferować obniżone menu, napoje 2 za 1, a nawet ekskluzywne pozycje z menu.

    Menu w rozmiarze DL to idealny rozmiar i kształt dla Twoich specjałów na happy hour. Jest cienkie i długie, dzięki czemu świetnie nadaje się na listy. Możesz nawet wybrać druk jedno- lub dwustronny, w zależności od tego, ile opcji chcesz zaoferować!

  15. Zbieżność z lokalnymi wydarzeniami

    Jakie wydarzenia mają miejsce w Twojej okolicy, które Twoja restauracja mogłaby wykorzystać? Maratony, akcje charytatywne i festiwale mogą oznaczać zwiększony ruch dla twojego biznesu, zwłaszcza jeśli zadbasz o odpowiedni marketing.

    Stwórz ramkę w kształcie litery A, która przyciągnie przechodniów do Twojej restauracji, a ofertę dopasuj do wydarzenia. Na przykład, jeśli jest to letnia impreza lub maraton, zaoferuj darmowy napój dla maratończyków.

    Ten rodzaj marketingu może działać również w przypadku bardziej długoterminowych trendów. Kiedy Pokémon Go po raz pierwszy stał się popularny, wiele firm skorzystało z tego, oferując oferty dla graczy, reklamując to poprzez plakaty w oknie. Gdzie jest zwiększony ruch, tam jest pomysł na marketing!

  16. Promuj nowe premiery

    Za każdym razem, gdy wprowadzasz nowe menu, nową lokalizację lub inne przedsięwzięcie, pamiętaj, aby o tym głośno powiedzieć! Możesz wysłać ulotki promujące zmianę do lokalnych klientów lub rozesłać biuletyn e-mailowy.

    Kreatywnym przykładem uruchomienia sklepu jest wczesna strategia Chipotle. Skierowali się na rynek w wieku uniwersyteckim i uczestniczyli w wydarzeniach, takich jak koncerty muzyczne, i wypuszczali w tłum koszulki z nadrukiem. Koszulki te pełniły rolę kuponu na darmowe burrito po otwarciu nowego sklepu!

  17. Organizuj imprezy próbne

    Ludzie uwielbiają uczestniczyć w specjalnych wydarzeniach. A degustacje to świetny sposób na zachęcenie klientów do kupowania jedzenia w czasie, gdy biznes może być słaby. Na przykład, możesz zaoferować wieczór degustacji wina lub piwa, podczas którego klienci płacą za ustalone menu, któremu towarzyszą specjalne napoje zaprojektowane tak, aby uzupełniały jedzenie.

  18. Rozrywka na żywo

    Rozrywka na żywo, taka jak muzyka, stand-up comedy i open-mic nights to kolejny fantastyczny pomysł na marketing dla restauracji, barów i kawiarni. Jeśli zareklamujesz te specjalne wydarzenia, możesz przyciągnąć ludzi, którzy inaczej mogliby nie przyjść. I nigdy nie wiadomo, może wrócą nawet po wyłączeniu mikrofonu!

    Wybierz rozrywkę pasującą do stylu Twojego biznesu. Klasyczny pianista będzie świetnym animatorem w wysokiej klasy restauracji, ale niekoniecznie sprawdzi się w koktajlowym barze. Zawsze miej na uwadze swoją klientelę podczas organizowania rozrywki na żywo.

Klucz do marketingu w restauracji? Planowanie z wyprzedzeniem. Upewnij się, że jesteś całkowicie na bieżąco z najnowszymi trendami marketingowymi, sprawdzając nasze bezpłatne arkusze cheatowe 2019. Tutaj znajdziesz najnowsze strategie promowania swojej restauracji lub kawiarni, które działają.