Czy zastanawiałeś się kiedyś, co decyduje o idealnym projekcie wizytówki? Od wyboru koloru i opcji dwu- lub jednostronnej, po kształt, fakturę i ogólne wykończenie - jest wiele kwestii do rozważenia.

Aby pomóc Ci przy następnym projekcie, postanowiliśmy zagłębić się w to zagadnienie nieco bardziej, dzieląc się naszymi najważniejszymi wskazówkami dotyczącymi projektu wizytówki, które mogą przynieść korzyści Twojej firmie.

Przeprowadziliśmy ankietę wśród 2000 dorosłych Brytyjczyków pracujących w różnych branżach i okazało się, że ponad jedna trzecia (40%) negatywnie postrzega daną firmę tylko ze względu na jakość i wygląd jej wizytówki! Czy powodem, dla którego nie pozyskujesz nowych klientów lub nie wygrywasz tych wszystkich ważnych przetargów, może być właśnie Twoja papeteria?

Co zrobiliśmy - testy biometryczne

Używając specjalistycznego sprzętu firmy GazePoint, zbadaliśmy reakcje na różne modele wizytówek w różnych branżach. Przetestowaliśmy wstępne reakcje, w tym śledzenie wzroku i tętna, aby dowiedzieć się, co przyciąga uczestników do różnych wizytówek.

Podłączyliśmy do komputera kamerę śledzącą wzrok, tarczę biometryczną i czujnik tętna, a następnie przeprowadziliśmy testy z wykorzystaniem 7 wariantów wzorów wizytówek dla 10 branż (łącznie 70). Dzięki temu mogliśmy zobaczyć, co jako pierwsze przyciąga uwagę uczestników badania, jaki jest ich ogólny ruch oczu i jakie jest ich pierwsze wrażenie na poszczególnych wizytówkach.

Każda osoba musiała usiąść bezpośrednio przed kamerą GP3 do śledzenia ruchu gałek ocznych, dzięki czemu mogła ona skupić się na źrenicach użytkownika za pomocą podczerwieni. Następnie poproszono ich o włożenie palca wskazującego do czujnika tętna i położenie drugiej ręki na tarczy 0-100%, oceniając swoje odczucia związane z każdym wzorem.

Po zakończeniu kalibracji - co jest ważną częścią procesu, aby zapewnić uczciwość testów - testy trwały około 5 minut na osobę, a na koniec eksportowano wyniki i materiał filmowy z mapą śledzącą oczy/ciepło.

Jakie były nasze wnioski?

Z zestawionych danych wynika, że istnieje szereg elementów wizytówki, na które ludzie reagują dobrze. Ale w jakiej branży preferowane są jasne kolory zamiast monotonnych? I jakie były preferencje dotyczące umiejscowienia logo?


(Obejrzyj nasz zespół badawczy w akcji!)

Piekarzei szef owie kuchni - być może nie jest to zaskakujące, że nasi piekarze i szefowie kuchni, którzy często pełnią kreatywne role w swoich zakładach, lepiej reagowali na jasne schematy kolorów. Pozytywnie reagowali również na logo firmy umieszczone po lewej stronie lub centralnie - co daje Ci większą swobodę w projektowaniu grafiki.

Projektanci - to może Cię zszokować! Osoby zajmujące się projektowaniem preferowały neutralne lub podstawowe odcienie, jeśli chodzi o paletę kolorów i wolałyby, aby logo było umieszczone po prawej lub lewej stronie. Żaden z projektantów nie zareagował przychylnie na projekty wizytówek z logo umieszczonym centralnie. Uważali oni również, że informacje o firmie powinny być wyrównane do prawej lub lewej strony po przeciwnej stronie niż logo, a czcionki powinny być proste i równomiernie rozmieszczone.

Agenci nieruchomości - agenci nieruchomości znacznie lepiej reagowali na duże, odważne kolory i wyraźne logo. Bardzo słabo reagowali na neutralne odcienie. Konieczne było dla nich, aby dane kontaktowe były wyraźnie widoczne, z przodu i na środku, a także większe niż samo logo.

Trenerzy personal ni - trenerzy personalni woleli, aby projekty wizytówek były proste i bezpośrednie, jasne i odważne lub monotonne, z dużym logo umieszczonym z przodu i na środku. Ostatecznie logo stanowi o marce trenera i z pewnością tak też chcieliby, aby wyglądały ich wizytówki.

Agencje marketing owe - naszeagencje marketingowe dobrze zareagowały na proste i stylowe wizytówki w neutralnych i pastelowych kolorach. Podobnie jak projektanci, oni również woleli, aby logo znajdowało się po lewej lub prawej stronie, a informacje kontaktowe po przeciwnej stronie.

Fotografowie - nieco inaczej niż pozostali, testowani przez nas fotografowie lubią zarówno wizytówki w neutralnych, jak i odważnych kolorach - i są całkowicie elastyczni, jeśli chodzi o rozmieszczenie danych kontaktowych.

Sprzedawcy - handlowcy lubią prostotę i brak zamieszania, albo logo po prawej stronie, a szczegóły po lewej, albo na odwrót. Podobnie jak projektanci, sprzedawcy nie reagują na scentralizowane logo.

Fryzjerzy i barberzy - kierując się stylem, nasi fryzjerzy i barberzy preferowali zarówno monotonne, jak i jaskrawe schematy kolorystyczne. Dla nich idealnym wzorem wizytówki jest duże logo, umieszczone centralnie lub po prawej stronie.

Taksówkarze - znacznie lepiej reagują na monotonną i odważną kolorystykę, nasi taksówkarze dobrze zareagowali na informacje kontaktowe umieszczone po lewej stronie wizytówki, przy czym czcionka była bardziej nowoczesna i przyciągająca wzrok.

Handlowcy - podobnie jak w przypadku trenerów personalnych, logo i oznakowanie marki pomaga im odróżnić się od konkurencji, nic więc dziwnego, że nasi handlowcy preferują wizytówki z dużym logo, umieszczonym pogrubioną czcionką na środku lub po lewej stronie.

W ramach eksperymentu przeprowadziliśmy również ankietę wśród kolejnych 2000 dorosłych Brytyjczyków, którzy działali w takich sektorach jak prawo, księgowość, edukacja, handel detaliczny, hotelarstwo, zdrowie i opieka społeczna, budownictwo, sektor publiczny i inne.


Jakie wnioski możemy wyciągnąć z naszych wyników?

Po zebraniu dużej ilości danych, jedną z cech wspólnych była kolorystyka wizytówek. Z naszych testów wynika, że żółty lub biały to najbardziej atrakcyjne schematy, jeśli chodzi o odcień tła.

Według Jennie, eCommerce Manager w instantprint, każdy kolor ma wiele różnych znaczeń, które należy wziąć pod uwagę podczas poszukiwania idealnego projektu wizytówki. Na przykład, biały symbolizuje czystość, niewinność i precyzję - więc jeśli osobowość Twojej marki nie odzwierciedla tych pojęć, prawdopodobnie najlepiej będzie unikać tego koloru w projekcie.

Żółty, kolejny z najpopularniejszych kolorów w naszym teście, reprezentuje optymizm i wesołość, i jest często uważany za kolor swobodny i radosny. Żółty jest również najbardziej widocznym kolorem z daleka, dlatego też jest używany w wielu oznakowaniach ulicznych. Kojarzy się także z jasnością umysłu i intelektem - idealny dla firm prawniczych lub edukacyjnych.

Jeśli chcesz wywołać poczucie prestiżu i bogactwa, zielony jest do tego idealnym kolorem. Pomyśl o głębokich, ciemniejszych i bogatszych zieleniach, aby odzwierciedlić poczucie bogactwa i stabilności. Z drugiej strony, jeśli chcesz wykorzystać zieleń w swoim projekcie dla firmy przyjaznej środowisku lub działającej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, jaśniejsze odcienie mogą symbolizować naturę, wzrost i witalność.

Chcesz wybrać kolor powszechnie preferowany? Niebieski powinien być Twoim ulubionym. Tak uniwersalny jak wszystkie inne kolory, niebieski daje poczucie niezawodności, wiarygodności i komunikacji. Jest on również często używany przez firmy, które chcą się pochwalić uspokajającymi i harmonijnymi cechami, na przykład jeśli prowadzisz studio jogi lub oferujesz usługi terapeutyczne.

Nasze najważniejsze wnioski z badań naukowych


Według prawie połowy Brytyjczyków (45%), tradycyjny układ graficzny i dokładne przedstawienie działalności firmy to najpopularniejsze aspekty, które składają się na idealny projekt wizytówki - podczas gdy kreatywny i unikalny projekt był preferowany jedynie przez 23%! Prawie jedna trzecia Brytyjczyków preferuje wizytówki, które są proste.

Być może nie jest to zaskakujące, że osoby pracujące w sektorze projektowym są najbardziej skłonne zmienić zdanie o firmie ze względu na projekt lub jakość wizytówek - 6 na 10 pracowników tej branży zgadza się z tym stwierdzeniem. Z drugiej strony, jeśli kierujesz swoją ofertę do osób pracujących w sektorze publicznym, możesz mieć dużo większą swobodę działania, ponieważ ta grupa była najmniej dotknięta tymi kwestiami; ponad 80% stwierdziło, że projekt wizytówki nigdy nie miał na nich wpływu!

Jeśli kierujesz swoją ofertę do projektantów, a nawet do osób z branży budowlanej, finansowej i prawniczej, branże te preferują proste podejście do projektowania wizytówek. Postaw na uproszczony projekt lub coś, co ma dość tradycyjny styl i układ, a nigdy nie popełnisz błędu!

Jeśli jednak nawiązujesz kontakty i spotykasz się z klientami z branży detalicznej, medialnej lub komunikacyjnej, im bardziej kreatywny projekt, tym lepiej. Te branże uwielbiają dziwaczne projekty wizytówek i odważne kolory.

Jeśli masz trudności z przelaniem swoich pomysłów na papier, zapoznaj się z kolekcją wzorów wizytówek w naszej bibliotece szablonów. Możesz też skontaktować się z naszym zespołem ekspertów, który zawsze służy pomocą.

Najlepsze 3 wzory według branż według badań naukowych

Poniżej znajdują się 3 najwyżej oceniane wzory według branż. Te wzory wizytówek są ułożone w kolejności rosnącej, zgodnie z ich rangą.

Top 3 wzory wizytówek dla piekarni

1) 2) 3)

3 najlepsze wzory wizytówek dla projektantów graficznych

1) 2) 3)

Top 3 Projekty wizytówek agentów nieruchomości

1) 2) 3)

Top 3 Projekty wizytówek siłowni

1) 2) 3)

Top 3 projekty wizytówek dla specjalistów ds. marketingu

1) 2) 3)

Top 3 Projekty wizytówek fotografów

1) 2) 3)

Top 3 Projekty wizytówek handlowych

1) 2) 3)