Kiedy chcesz zrobić scenę, plakat jest doskonałym sposobem, aby wykrzyczeć swoją wiadomość do mas. Od prostych plakatów opartych na tekście do szczegółowych projektów zbudowanych wokół fotografii, istnieje wiele sposobów na zrobienie przyciągającego uwagę plakatu, gdy nie masz na to zbyt wiele czasu. Niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć mocny plakat marketingowy, czy coś tylko dla zabawy, oto sześć szybkich sposobów na zrobienie przyciągającego wzrok plakatu w krótkim czasie.

  1. Wybierz swoją czcionkę

Czasami odrobina tekstu to wszystko, czego potrzebujesz. Wybierając jedną niesamowitą czcionkę lub kombinację dwóch (lub trzech, jeśli czujesz się artystą), możesz zaprojektować efektowny plakat w pośpiechu.

Plakat jest idealnym medium do eksperymentowania z typografią; mieszaj czcionki, używaj odważniejszych, szerszych i bardziej kolorowych. Dlaczego nie użyć swojego tagline'u lub firmowej mantry?

Istnieje wiele narzędzi i wskazówek dotyczących mieszania czcionek, ale standardową zasadą jest użycie jednej czcionki szeryfowej i jednej bezszeryfowej i staranie się nie wybierać tych, które są zbyt podobne do siebie. Nie zapomnij upewnić się, że jest ona czytelna z daleka!

Zalecamy, aby Twoje wezwanie do działania było najbardziej czytelną czcionką. Jest to tekst, który mówi czytelnikowi, co dokładnie ma zrobić, np. "sprawdź naszą stronę" lub "zapisz się online". Oto przewodnik po typografii, dzięki któremu zawsze będziesz wiedział, jakie czcionki najlepiej sprawdzą się w Twoim projekcie plakatu drukowanego.

Obraz: etsy.com

  1. Obejrzyj go na trzy sposoby

Zazwyczaj plakaty są oglądane z daleka, ale stosując zasadę "reguły pięciu", możesz stworzyć wrażenie z każdej odległości. Twój projekt powinien działać z odległości 50 jardów, 5 metrów i 5 cali. Główna treść plakatu powinna być widoczna z daleka, ale gdy przyjrzysz się bliżej, powinieneś dostrzec więcej szczegółów i głębsze ogólne znaczenie.

Rozważ hierarchię tekstu, jeśli naprawdę chcesz przyciągnąć uwagę odbiorców. Twój projekt powinien mieć trzy różne poziomy tekstu - poziom pierwszy to najważniejszy (i największy) tekst, poziom drugi kieruje wzrok do różnych sekcji projektu, a poziom trzeci to główny tekst. Dzięki temu projekt plakatu będzie bardziej estetyczny i efektywny.

Obraz: weibo.com

  1. Wskazówki dotyczące kolorów plakatów: Nie bój się białej przestrzeni

Jedną z naszych głównych wskazówek dotyczących kolorów plakatów jest to, że czasami mniej znaczy więcej. W końcu plakaty są oglądane w ułamku sekundy, więc musi być element prostoty w Twoim projekcie. Biała przestrzeń, lub przestrzeń negatywna, to obszar projektu, który nie zawiera żadnej treści - i jest ona niezwykle ważna dla prowadzenia wzroku czytelnika po plakacie. Pokazuje im dokładnie to, na czym powinni się skupić i sprawia, że projekt nie jest zagracony i nie przyciąga uwagi.

Zalecamy wybranie jednego słowa, jednej ilustracji lub jednego zdjęcia, które będzie stanowiło centrum projektu plakatu. Niezależnie od tego, co to będzie, upewnij się, że jest to bezpośrednie hasło i że odbiorcy wiedzą, co promujesz.

Obraz: gutewerbung.net

Obraz: theultralinx.com

  1. Link do mediów społecznościowych

Jeśli jeszcze nie słyszałeś, media społecznościowe to wielka nowość. Według Ambassador, ponad połowa ludzi na mediach społecznościowych angażuje się z markami kilka razy w miesiącu. Oznacza to, że klienci zaczynają oczekiwać, że firmy będą miały konta na niektórych dużych platformach, takich jak Facebook, Twitter i Instagram.

Wykorzystując swoje media społecznościowe jako wezwanie do działania lub umieszczając swoje tagi i ikony na plakacie, zachęcasz ludzi do sprawdzenia swojego konta. Poza prezentacją produktów i usług, jest to również świetna platforma komunikacyjna, dzięki której klienci mogą skontaktować się z działem obsługi klienta.

  1. Wskazówki dotyczące kolorów plakatów: Wybierz zwycięską paletę kolorów

Kolorystyka plakatu może być czynnikiem decydującym o jego przekazie. Różne kolory oznaczają różne rzeczy - na przykład, czerwony kojarzy nam się ze sprzedażą. Kolory będą więc zależeć zarówno od wydarzenia, jak i wytycznych marki.

Aby stworzyć udany plakat sprzedażowy lub plakat eventowy, trzymaj się dwóch lub trzech kolorów uzupełniających Twoją markę. Będziesz potrzebował mieszanki jasnych i ciemnych kolorów, aby upewnić się, że Twoje przesłanie wyróżnia się na tle projektu - zastanów się, jaki kolor czcionki będzie najlepiej wyróżniał się na tle, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

Oto jak stworzyć zwycięską paletę kolorów.

  1. Użyj szablonu

Nie masz doświadczenia w projektowaniu graficznym? Żaden problem, możesz z łatwością stworzyć przyciągający uwagę plakat. Wypróbuj nasz darmowy kreator plakatów, gdzie możesz stworzyć swój własny projekt w oparciu o mnóstwo wysokiej jakości darmowych szablonów.

Nasz wewnętrzny projektant tworzy każdy projekt od podstaw, więc od eleganckiego, profesjonalnego plakatu dzieli Cię tylko kilka kliknięć. Wybierz szablon plakatu, którego wygląd Ci się podoba, dostosuj tekst, dodaj własne zdjęcia i gotowe!

Jeśli chcesz nadać swojemu plakatowi osobisty charakter, możesz zaprojektować go od podstaw za darmo, korzystając z tego narzędzia. Po prostu kliknij na pusty szablon i wykaż się kreatywnością.

Ale przede wszystkim... po prostu baw się dobrze!

Najbardziej wyjątkowe i zapadające w pamięć plakaty to te, które mają w sobie odrobinę zabawy lub dowcipny tagline. Wymyśl dobry pomysł, na którym możesz oprzeć swój projekt i podążaj za nim. Celem jest sprawienie, by plakat zapadł w pamięć, a jeśli uda Ci się kogoś rozśmieszyć, tym większe prawdopodobieństwo, że Cię zapamięta.

Uwielbiamy oglądać Twoje gotowe projekty. Podziel się z nami swoimi plakatami na Instagramie lub Twitterze, oznaczając nas @instantprintuk lub #instantprintuk, aby mieć szansę na pojawienie się na naszej stronie.

Skontaktuj się z nami

Jeśli potrzebujesz porady, jak stworzyć przyciągający wzrok plakat lub chcesz uzyskać więcej wskazówek na temat kolorów plakatów, skontaktuj się z nami. Członek naszego przyjaznego zespołu będzie pod ręką, aby pomóc Ci we wszystkim, czego możesz potrzebować w trakcie procesu projektowania.