Jak The Retreat Scotland wykorzystało kolor i design do budowania relacji z klientami.

The Retreat Health & Beauty jest właścicielem i operatorem trzech wysokiej klasy salonów kosmetycznych oraz luksusowego spa, zlokalizowanych w West Lothian w Szkocji. Zapewniamy naszym klientom najwyższej jakości zabiegi kosmetyczne, w tym zabiegi na twarz, masaże, zabiegi na ciało i terapię holistyczną.

Nie tylko plakat czy ulotka

Kiedy ludzie patrzą na plakat, stronę internetową lub ulotkę, w większości przypadków myślą, że jest to coś do oglądania lub czytania, kompilacja grafiki, która przekazuje wiadomości, informacje lub oferty. I to jest absolutna prawda, ale nie zdają sobie sprawy, że patrząc na element marketingu, tworzy się specjalna więź między nimi a marką. Jest to początek lub kontynuacja relacji i stanowi kluczową część każdej strategii marketingowej. Poniżej omawiamy jak my, w The Retreat, używamy koloru i designu do budowania silnych relacji z naszymi klientami.

Użycie koloru

Będąc w sektorze beauty, czujemy się szczęściarzami, ponieważ mamy swobodę korzystania z kreatywnego projektowania. Używamy elementów i specyficznej palety kolorów, która ma na celu stworzenie poczucia relaksu, piękna, luksusu i spokoju w tym samym czasie. Było to dla nas jasne od momentu stworzenia naszego logo, a jeszcze bardziej stało się jasne, gdy przeprojektowaliśmy naszą stronę internetową i plakaty. Podobnie jak w przypadku wielu innych marek, kolory są istotną częścią naszej tożsamości.

Kiedy w zeszłym roku uruchomiliśmy nasze nowe spa w Redmill, zdecydowaliśmy się na nieco inną paletę kolorów, jednocześnie tworząc oczywisty związek z naszą istniejącą. Zrobiliśmy to nie tylko po to, aby odróżnić spa od naszych salonów, ale także aby podkreślić wysoką jakość usług, które wnosimy do doświadczenia wellness w spa.

Zrobiliśmy to poprzez użycie ciemnego fioletu i brązu jako bohaterów The Retreat Spa, w porównaniu do bieli i średnich do jasnych odcieni fioletu dla The Retreat Health & Beauty Salons. Kolory mają swój język, a my wybraliśmy nasz bardzo starannie. Fiolet i jego niuanse są idealne, aby dać poczucie relaksu, spokoju i ukojenia; z drugiej strony wyrażają luksus, bogactwo i zachwyt - zwłaszcza w połączeniu z eleganckimi odcieniami, takimi jak biel, złoto czy brąz.

Rozpoznawalność marki

Zapamiętywanie marki jest bardzo ważne dla naszej marki. Oferujemy produkty i usługi premium, więc proces zakupu jest bardzo przemyślany w porównaniu do innych produktów. Kiedy jeden z naszych klientów zobaczy plakat, reklamę w gazecie lub zdjęcie na Facebooku, chcemy aby rozpoznał, że to The Retreat, bez względu na to czy zobaczy logo.

Chcemy również, aby potencjalni nowi klienci widząc nasz marketing myśleli, że jest on wyjątkowy i co najważniejsze, że nasza oferta jest lepsza od konkurencji. Naszym celem jest zbudowanie relacji i poczucia, że jesteśmy bardziej wartościowi i w pewnym sensie bardziej godni zaufania niż inne salony kosmetyczne i SPA na szkockim rynku. To nie jest łatwe, to bardzo ambitne i wymagające zadanie, szczególnie w sektorze, w którym jest wiele innych salonów używających podobnych barw marki.

Zapasy i rozmiary

Kolory są głównym sposobem, w jaki dostarczamy specyficznych odczuć, ale jest wiele innych czynników, które bierzemy pod uwagę przy tworzeniu naszych materiałów marketingowych. Jedną z głównych rzeczy, które bierzemy pod uwagę jest rodzaj papieru. Jak wspomniano powyżej, chcieliśmy wyraźnie zaznaczyć, że nasze salony i spa są częścią tej samej rodziny, ale jednocześnie są różne, jak rodzeństwo. Zostało to podkreślone przez różne rodzaje papieru, które wybraliśmy. Ulotki, których używamy w salonach wykorzystują standardowy papier (150gsm), najczęściej w formacie A5 lub A4, podczas gdy dla The Retreat Spa stworzyliśmy kwadratową broszurę z grubszego papieru (350gsm) i błyszczącą laminowaną okładką. Czuliśmy, że to pomogło podkreślić różnicę w doświadczeniach pomiędzy tymi dwoma obszarami naszej działalności.

Układ i czcionki

Tak jak możemy bawić się różnymi kolorami z tej samej palety barw, są pewne elementy, które chcemy utrzymać w jak największym stopniu jednorodne. Zawsze używamy tego samego układu graficznego dla każdego plakatu, cennika czy reklamy. Możemy zmienić niektóre elementy wizualne, takie jak położenie nagłówka czy nawet tła, ale zawsze na dole pozostaje logo i strona internetowa.

Ogólnie rzecz biorąc, zawsze staramy się być czyści, eleganccy, a czasami minimalni, częściowo osiągamy to za pomocą czcionek, których używamy. Używamy czcionki szeryfowej w naszym logo, a także zazwyczaj przy tworzeniu tytułów na naszej stronie internetowej lub bardzo prostych grafik na mediach społecznościowych, tak aby ludzie od razu mogli je rozpoznać. Jest bardzo elegancka, więc jeśli nie mamy zbyt wiele do powiedzenia lub chcemy zachować formalny ton, pasuje idealnie.

Używamy również czcionki bezszeryfowej o nazwie GeoSans Light i jest ona używana prawie wszędzie. Jest to bardzo przejrzysta i czysta czcionka, więc świetnie nadaje się do cen lub gdy mamy dużo tekstu w układzie (np. nasz cennik i menu zabiegów lub broszura spa).

Wreszcie, używamy odręcznej czcionki o nazwie Maratre, która jest dość skryta w stylu. Używamy jej ostrożnie, ponieważ mimo że jest ona niezwykle wyrafinowana, jej czytelność nie jest najlepsza. Dlatego używamy jej tylko do ważnych nagłówków przy takich okazjach jak Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Matki lub na naszych bonach upominkowych.

Podążając za standardowym układem i używając tych samych czcionek, pomagamy naszym klientom zidentyfikować strukturę naszej komunikacji i uświadamiamy im, że to my, The Retreat. Możemy powiedzieć, że to jest jak granie tej samej piosenki w kółko, ale w różnych stylach: zawsze będziesz w stanie ją rozpoznać!

Dzięki takiemu podejściu biznes się rozwinął i udało nam się zbudować silne relacje z naszymi klientami. To sprawia, że jesteśmy pewni, że jest to właściwe podejście dla nas, ale jak w przypadku każdej marki marketingowej, zawsze jest więcej pracy do wykonania.