Kiedy chcesz rozwijać swoją firmę, kreatywna świąteczna kampania marketingowa jest świetnym sposobem na zrobienie tego. Budowa do świąt stanowi doskonałą okazję, aby zaoferować swoim klientom coś specjalnego, czy to będzie krakingu zniżki, ekskluzywny produkt, lub coś, co jest po prostu trochę zabawy!

Oczywiście, nie ma sensu mieć wspaniałej kampanii, jeśli nikt o niej nie wie. Dlatego, aby mieć pewność, że tak się stanie, zebraliśmy listę przydatnych wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie kampanii...

  1. Wybierz pasujący pomysł na kampanię

Wymyślając pomysł na kampanię, zastanów się, w jaki sposób wzmocni ona Twój biznes. Dobra kampania marketingowa może wzmocnić utrzymanie klientów, zwiększyć sprzedaż, podnieść profil firmy i zwiększyć zaangażowanie. Ważne jest, aby skupić się na co najmniej jednym z tych obszarów, jeśli nie na wszystkich.

Jeśli nie masz pomysłu, możesz skorzystać z kilku dróg:

Przeprowadzić transakcję

Najbardziej oczywistą i skuteczną z tych dróg jest stara, dobra transakcja! Jak wszyscy wiemy, Boże Narodzenie może być drogie i kupujący są często na polowaniu na okazje. Przeprowadzenie oferty w okresie świątecznych zakupów z pewnością zwiększy sprzedaż i przyciągnie zarówno nowych, jak i obecnych klientów.

Motywy świąteczne to świetny sposób na dodanie specjalnego akcentu do Twoich ofert i pokazanie, że dobrze je przemyślałeś. Na przykład w kampanii świątecznej firmy Photobook wykorzystano słynną piosenkę "Dwanaście dni świąt", aby uczcić 12 nowych ofert w okresie przedświątecznym!

Zorganizuj konkurs

Organizowanie konkursu przyniesie podobny efekt, zwłaszcza jeśli jego tematem przewodnim będą święta. Bez względu na to, jak duża lub jak mała jest nagroda, ciekawy konkurs jest zarówno zabawny, jak i możliwy do podzielenia się z innymi, a także jest niezawodnym sposobem na zaangażowanie odbiorców.

Najprostszym sposobem na zorganizowanie konkursu, który przyciągnie uwagę jak najszerszej grupy odbiorców, jest wykorzystanie mediów społecznościowych. Ten przykład z The Key Safe Company jest idealny - jest to coś, w czym każdy może wziąć udział, a świąteczny kosz jest pożądanym prezentem, który można zatrzymać dla rodziny lub podarować jako prezent świąteczny.

Ponownie zaangażuj

Jeśli martwisz się o jednorazowych klientów z nieaktywnymi kontami, być może pozyskanie ich z powrotem może być podstawą Twojej kampanii? Dotarcie do nich z ekskluzywną ofertą może postawić Cię na czele ich umysłów i przypomnieć im o świadczonych przez Ciebie usługach. Zastanów się, co może być najbardziej atrakcyjną ofertą i rozszerz ją na nich za pomocą darmowego testu, kodu kuponu lub zniżki.

Zrób to dla dobrej sprawy

Ponieważ Boże Narodzenie to czas dawania, możesz skupić swoją kampanię na działalności charytatywnej. Pomaganie sprawie, w którą Ty lub Twoja firma wierzycie, nie tylko przyniesie korzyści samej organizacji charytatywnej, ale także sprawi, że staniecie się bardziej wiarygodni, dając klientom wgląd w etykę Waszej firmy. Może mógłbyś sprzedawać jakiś produkt, np. kartki świąteczne, aby zebrać fundusze na cele charytatywne? A może mógłbyś postawić przed swoimi klientami konkretne wyzwanie - coś zabawnego (np. konkurs wypieków), w którym chcieliby wziąć udział? Wszystko, czym klienci będą chcieli się podzielić, nie tylko pomoże zwiększyć świadomość wybranej przez Ciebie organizacji charytatywnej, ale także Twojej marki!

Partnerstwo z organizacją charytatywną jest dobrym pomysłem marketingowym na każdą porę roku, ale szczególnie na Boże Narodzenie! Świetnym tego przykładem było partnerstwo John Lewis i Age UK na Boże Narodzenie w 2015 roku z ich kampanią Man on the Moon. Podkreśliło to samotność wśród osób starszych i to, że "nikt nie powinien nie mieć na sobie w Boże Narodzenie".

Bez względu na to, który kąt wybierzesz, najlepszą rzeczą do zrobienia przy planowaniu kampanii jest słuchanie swoich klientów i postawienie się w ich sytuacji. Jak myślisz, jakie oferty chcieliby otrzymać? Jaką treścią mogliby się zainteresować? Czym podzielą się z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi? Postaw na coś, co zainspiruje ich do działania.

  1. Weź to do sieci

Kiedy już udało Ci się sprecyzować swój pomysł i stworzyć kampanię, nadszedł czas, aby powiedzieć o tym światu! Najszybszym sposobem, aby to zrobić jest podjęcie go w Internecie. Marketing internetowy jest domem mocy te dni, więc przy użyciu takich jak komunikacja e-mail, media społecznościowe i blogowanie powinny być pierwszym punktem połączenia. Najlepszym miejscem do rozpoczęcia jest poprzez swoją listę mailingową. Email marketing został udowodniony jako najbardziej skuteczna metoda marketingu cyfrowego, więc wysyłanie regularnych wiadomości e-mail do istniejących klientów przez cały czas trwania kampanii jest na pewno dać mu impuls i pomoże utrzymać się na radarze klientów.

Media społecznościowe mogą mieć ogromny wpływ w okresie świątecznym, jak wiele osób ma tendencję do przejść online w poszukiwaniu świątecznych okazji. Prośba do swoich zwolenników o udostępnienie, polubienie lub skomentowanie treści kampanii pomoże utrzymać ją w obiegu, a to z kolei pomoże zwiększyć świadomość marki i kierować ludzi na stronę lub przez drzwi. Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się promować swoją kampanię na portalach społecznościowych, pamiętaj, że jest to idealna platforma do zabawy! Klienci będą bardziej skłonni do powrotu w późniejszym terminie, jeśli ich doświadczenia z Twoją firmą będą przyjemne.

Dodatkowa wskazówka: Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej kampanii w serwisach społecznościowych, warto wypróbować płatną promocję, która pozwala na dotarcie do nowych odbiorców na podstawie zainteresowań i danych demograficznych. Ponieważ tylko niewielki procent postów na portalach społecznościowych jest rzeczywiście oglądany przez użytkowników, takie rozwiązanie pomoże Ci usprawnić marketing i zapewni, że kierujesz swoje treści promocyjne tylko do osób, które mogą się nimi zainteresować.

  1. Drukuj!

Aby uzupełnić swoje promocje online i zwiększyć zasięg, nie można pobić namacalnych materiałów marketingowych. Wydrukowanie szczegółów kampanii na plakacie, ulotce lub folderze sprawi, że będzie ona dostępna dla szerszego grona odbiorców. Przyciągający wzrok projekt przyciągnie ludzi, a szczegóły takie jak adres strony internetowej, numer kontaktowy, hashtag kampanii lub uchwyt w mediach społecznościowych przekierują ich do miejsca, w którym będą mogli uzyskać więcej szczegółów.

Te wspaniałe pocztówki od naszego klienta Daisy Fay są pięknym przykładem świątecznego marketingu drukowanego.

Jeśli chodzi o wybór produktów do druku, zastanów się, co jest najbardziej odpowiednie zarówno dla Twojej kampanii, jak i odbiorców. Plakaty świetnie nadają się do zaprezentowania Twojej wiadomości. Pomijając rozmiar plakatu, jeśli powiesisz go w optymalnym miejscu (tj. w miejscu specyficznym dla Twojej grupy docelowej), prawdopodobnie zauważysz pewien ruch. Ulotki i foldery mogą być wykorzystane na wiele sposobów. Można je rozdawać publicznie, wysyłać jako przesyłki pocztowe, dołączać do opakowań lub zostawiać w sklepach, kawiarniach, restauracjach - wszędzie tam, gdzie jest to istotne dla Twojej grupy odbiorców. Fantastyczną rzeczą w ulotkach, jak w przypadku każdego materiału drukowanego, jest to, że są one namacalne. Ludzie mogą je wziąć do ręki, wsunąć do kieszeni i zabrać ze sobą, aby powracać do nich w kółko.

Plakaty, ulotki, cokolwiek zdecydujesz się na; dodanie druku do kampanii pomoże utrzymać się w umysłach klientów, i że po wszystkim jest najważniejszym aspektem przy tworzeniu kampanii świątecznej!

Więc to wszystko - jesteś gotowy! Teraz wszystko, co pozostaje zrobić, to życzyć Ci kwitnącego, szczęśliwego sezonu świątecznego!